AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
511

Var finns alla Z1 och Z8 bilar?

z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Tjena

Finns det någon som äger en BMW Z1 eller Z8???? eller kanske vet var det finns en eller brukar stå en parkerad.

Jag tycker att dessa bilar är så läckra.

Sen är det ju också så (som säkert en del av er redan vet) att jag arrangerar en BMW Z-träff den 10 maj på Mantorp och jag saknar Z1or, Z8or samt även Z4or. Vi har en hemsida där man kan läsa mer om träffen, även en sida där man kan skriva ut flygblad som jag behöver hjälp med att sprida/lappa Zor.

Hemsida Länk
Flygblad Länk

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
BMW i Solna har/har haft två silvriga Z8'or, varav den ena stod där eftersom generalagenten inte visste vad dem skulle göra med den så dem hade ställt den i beg-hallen så länge. Varför inte kontakta bmw och se om dem är intresserade av att bistå med en bil, lite långsökt kanske men det kan väl va värt ett försök ?
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
De sålde bilen förra veckan för 1.001.000kr. Jag passade dock på att lappa bilen med ett flygblad när de kört ut bilen och den nya ägaren gick in för att......vad vet jag, slutföra affären.

Men tack för förslaget.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Aha ! Jo jag var där igår och såg att båda två var borta men trodde att de tagit bort dem tillfälligt eftersom de satt in den där förskräckliga gröna Z4'an och att den begagnade kanske var ute på vift tillfälligt också.

Såg en man igår som hämtade ut en M3 Cabriolet, SMG låda och grymt snygg inredning. silvrig med svart läder. Ja tack !
Stog en Z1:a hos Mårtenssons bil i Hörby förut.. dock ej till salu..

/Jimmy
Länk

Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU!
Den gröna Z4 är helt otroligt ful. Hur kan man speccca en sådan?
Gustav: bra fråga, personen som beställde bilen får nog köpa loss bilen själv till slut ;)
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Det står en Z8 i samma garage som polare har sin porsche i här centralt i uppsala... en äldre "gubbe" som kör den.

/Jonas
Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
Mötte ett ex av världens läckraste roadster förut idag, en grön metallic Z1 som rullade förbi på gullmarsplan.
Vet att det finns en röd Z1 som går ute i saltsjöbo.

När jag får råd att köpa en ren entusiastbil vid sidan av bruksbilarna kommer mitt val bli en Z1, den är helt klart bland det coolaste man kan köra.

Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme.
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Har sett en röd Z4 här i malmö för några år sedan. Här rullar mig veterligen minst en Z8 också, samt att Förenade Bil har en stående.

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
En röd Z1 skulle det vara, inte Z4!
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Det står en Z8 på förenade bil i Malmö, 990000:-
chrille70
Asplunds bil i Borås (som blivit av med BMW-agenturen) har en grymt läcker Z8 -00, som stått där i mer än ett år. Svart med rött läder och all utrustning. "Fast pris" på 995' har den också. Den lär de nog inte bli av med i första taget eftersom det fasta priset ligger minst 100' för högt... Men de som köper bil i den prisklassen bryr sig nog inte om vad som står på prislappen, å andra sidan? :)

Chrille, vad menar du med fast pris och varför är den för hög? Z8 kostar lika mycket i Sverige som i Tyskland har jag för mig. Nu vet jag inte hur gammal är den i Borås men 995 verkar vara rena rea priset...Ligger inte en ny på 1300000?

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Jag tog en tur med min Z3´a till Borås idag och slank in på Asplunds Bil och tog en titt på den svarta Z8´an årsm -00 har gått 600 mil ...

Länk
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Mötte en svart z8 vid 19.20 på Västerbron.
chrille70
z3c 4 ever!:
Det står "Fast pris" i annonstexten vilket borde betyda att det inte ges nån prutmån. Då kan 995' tyckas lite saftigt för en importerad -00 när likvärdiga bilar på bytbil.com kostar 780'-875'. Och den svensksålda -01:an på Förenade bil i Malmö ligger på 950'...

Winberg031
Den som står på Asplunds är inte importerad.
Fast pris står inte för att den inte är prutbar, utan för att
z8 kommer fullutustad, alltså finns det bara ett pris på fabriksnya z8:or- fast pris.
Jag såg en svart Z1'a i Bulgarien förra sommaren, lite koolt att se en sån raritet bland alla landets skabbiga bilar.

/Wille
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.