|
|
|
|---|---|
| Hur e det att vaxa en lachbehandlad bil | |
| Är bilen "Ditecad" ska du inte vaxa den alls... | |
|
Kwan: Varför ska du vaxa bilen när det finns ett lackskydd på? Vore som att gå över ån för vatten... |
|
|
Jag kan tänka mig att bilen HAR varit lackbehandlad, men att det nu har försvunnit. Det var min första tanke när jag läste inlägget..men det kan ju vara fel.. Mvh Patrik _____________________________________ Mannen bakom Länk |
|
| nej har en kompis som har ditec på sin bil det har jag med. men han har vaxat sin bil och jag sa till han att man inte kan vaxa en ditec behandlad bil får då försvinner ditec har jag rätt lr? | |
|
Klart som fan du KAN vaxa en Ditec-behandlad bil men det är ingen lysande ide'. Ju mer du gnor och polerar på bilen ju snabbare nöter du bort behandlingen och du uppnår inte nån glansförbättring om du vaxar en "Ditecad" bil, det blir liksom inte "ett dubbelt så bra resultat" om man säger så... |
|
| asså kunde man det visste inte jag hehe... vaddå ju mer du gnor det gör du ju när du tvättar bilen med svamp oxå ju!! | |
|
Talar bara om dom rekommendationer jag fick när jag hämtade min bil hos Ditec för 3 veckor sedan... Det finns massor av trådar om ämnet på andra ställen i forumet om du vill ha flera åsikter...:) |
|
|
Kwan: Om du med vaxning menar den vanligaste typen av produkter, vaxpolish, så kommer do ta bort hela lackskyddet. Osmart om det inte är så att lackskyddet slutat skydda lacken och du vill fortsätta och sköta lacken själv. Vad som gäller för ett flytande hårdvax (utan polereffekt), vet jag inte. Det måste bero på dess lösningsmedel och hur tåligt just det lackskyddet är mot detta medel. Men är du inte missnöjd med lackskyddseffekten så hade jag inte gjort detta heller - risken är att du sabbar skyddet du betalat dyrt för. |
|
| nej nej det e min kompis som har vaxat bilen har har sagt till han att man tar bort skyddet om man vaxar skulle bara se om jag hade rätt. Men hur e det o använda bil schampo med vax då? du vet sådan som man ska lägga på svampen? | |
Buspelle |
Det går utmärkt att vaxa en lackbehandlad bil, men det ger inget "mervärde", eftersom bilen ju redan är "förseglad med lackskyddet. Möjligen sliter man lite på lackskyddet om man vaxar, men det är antagligen på marginalen. Om man investerat i en lackskyddsbehandling är det nog bättre att satsa energin på att tvätta istället. |
| Kwan, jag förstår att det var din "kompis" som klantat sig. Ursäkta om jag skrev oklart. Men vilken kompis du har!!! :o) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.