AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
450

Insug, behöver hjälp snarast.

Nosko
Är det verkligen ingen som vet svaret på min tidigare fråga? Stödben med fjäder under insug M20 motorn, fjädern uppåt eller neråt?

Jag har lite panik att få ihop det, besiktning imorgon.

Behöver man momentdra fast insuget eller är det bara svammel?
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Det rekommenderas enligt Bentleys manual att momentdra insugningsröret. Annars kan du lätt dra sönder gängorna i toppen, dessutom är det risk för att du får en läcka någonstans. Muttrarna/bultarna ska också dras enligt ett visst mönster, men det visste du kanske redan? De ska dras i kryss inifrån och utåt. (Tvärtom när du demonterar.) Men, där står ingenting om något stötben och fjäder? Sitter fjädern på motorblocket eller vilken fjäder är det du menar? Jag kan springa ut och titta på min 525a om du förklarar lite närmare på vad det är för fjäder & stödben?

Mvh - Per
Nosko
Röret ska sitta på insugets undersida och i ett hål i blocket, röret är väl ca 30cm och på ena sidan sitter en fjäder. Hittade det när jag skulle dra dit toppen, jag demonterade inte insuget och han som gjorde det kommer inte ihåg hur det satt. Men det ska iallafall sitta undersidan av insugskanalerna. Jo det vore jävligt hyggligt om du kunde kika. :) Tack på förhand.
Fjädern neråt!!!
Nosko
Ok, tack för hjälpen. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.