AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
874

Körkortet borta ;(

bd
53
bdahl
325i Coupé -94
På väg ner till elmia i torsdags med polarens Z3 M.. körde på hyffsat enligt hastighetsbegränsningarna men så ville vi kolla om den verkligen var begränsad till 250.. hann komma upp i 240 men då blåser vi om civilsnuten på E4:an, dom knäppte oss på 157 på 110 väg.. 2000 i böter + körkortet indraget.. nån som vet hur länge, han fick ingen uppgift då..

I efterhand så kan man ju tänka att det inte är så smart att ösa på som faan 2 mil från jönköping.. men men.. lätt att vara efterklok.. det var kul då iaf, fick ju ett kort på hastighetsmätaren när han körde i 230 =).. då var klockan 10.59, 11.01 var han av med körkoret..

Glad att det inte var jag!!

Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Smart....

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Om det var 110-väg: 4 månader återkallelse normalt sett, 2000 SEK i böter men inget åtal som han visserligen kan va glad för ( krävs >50km/h över på 110-väg)

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

bd
53
bdahl
325i Coupé -94
tack för snabbt svar.. då blir han nog knäckt.. han var inställd på 3 månader..

Länk
MJ
86
MJ
328i Touring -13
Jag åkte också fast i 157 km/h och skulle få tre månader men fick ner det till två eftersom jag behöver bilen i jobbet.

//MJ
xr
13
xrvjorn
525 TDS A Touring -94
" 2000 SEK i böter men inget åtal..."

Åtal betyder inte att något är högre upp på straffskalan, utan är bara vad som händer om man inte erkänner. Erkänner man så blir slutresultatet samma som efter åtal+fällande dom.

Om man inte erkänner blir det alltså åtal redan om man cyklar utan lyse, vilket jag f.ö. har erfarit.

cul8r
/Jörn

-För övrigt anser jag att Vägverket bör förstöras-
Visa användare
422
Palle
330i Coupé-07 E-92 Sparkling Graphite Metallic
Jag åkte fast sommaren -90, 147.89km på en 90 sträcka, tog körkortet på plats, böter 1000:- och blev av med kortet 6 månader.

//Palle
Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

xrvjorn,
Har inte påstått att det är högre upp på straffskalan (även om jag vågar påstå att ju fortare man kör desto grövre blir det). Sa bara att det automatiskt lämnas till åklagare, det gör inte en "vanlig" fortkörning. Personligen ser jag ingen glädje i att sitta i en rättsal på dagarna, därför tyckte jag killen i fråga hade tur som slipper det.

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.