|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! hur plockar man lättast bort insugena på V12 motorn i min E32:a? Någon som gjort operationen förut? mvh: mr_majzoo, BMW 750iAL *90 icq: 29815001 | |
| Det är inga större problem,Det tar ca 2,5 att plocka ner insuget.Men är det packningarna du ska byta så tänk på att dom kostar 1013.- kronor st det behövs 4st | |
|
huh! det var ju ett nätt litet pris.. vet ej om mina är dåliga, men jag är allt bra nyfiken på att se hur det ser ut ändå .. ;-) kan symptonen på dåliga packningar månne vara taskig tomgång vid kallstart? mvh: mr_majzoo, BMW 750iAL *90 icq: 29815001 |
|
|
Det blir offtast dåliga avgasvärden om packningarna är dåliga! Har du kollat allt annat så som tändstift,rotor,fördelare??? |
|
|
tjena jag tror att du gör rätt att byta packningar(tråkigt pris)jag bytte mina packningar till insuget (735)fick en helt ny bil!!jag hade problem med min tomgång bytte vakumslangar/ventilkåpspa./renoverade spridare etc inget hjälpte till slut insugspackninga =kanon lycka till |
|
|
lika bra att kolla över det när jag ändå är igång att riva (snart).. =) mvh: mr_majzoo, BMW 750iAL *90 icq: 29815001 |
|
|
Hej! Jag har bytt mina insugspkn. Ta bort ljuddämpningskåpan, lossa den del som sitter med 3st 8mm skruvar i insuget mot ventilkåpan och för den åt sidan. Lossa elkablarna till insprutningsventilerna och lossa kablarna som sitter på transmitionskåpan. Du måste lossa på dessa annars kan du förstöra kontakterna(4 st 10mm skruvar+bricka) Nu kommer du åt insugsmuttrarna.Ta 1/4" spärrskaft med 2-3 st förlängningar och en 10mm hylsa och lossa muttrarna. Använd lite pakningsmassa eller något annat klibbigt i hylsan så att du får med dig muttrarna upp. När alla muttrar är borttagna lossa bensinslangar och vakumslangar till insugen. Den kan komma bensin när du lossar bränsleslangarna så var försiktig(rökförbud!!) Var noga med att märka respektive slang så att de kommer rätt när du återmoterar. Ta bort insugen, det kan vara lite besvärligt då bränsleledningen kan spjärna emot lite. Var försiktig så är det inga problem. Nu kan du lossa insugspakningarna som sitter med 13mm muttrar. Gör rent,var noga med att INTE få ner skräp i insugen!! Innan du monterar ihop allt kontrollera skicket på bränsleslangar och byt dessa om de någon tendens till spricka. Jag hoppas att jag kom ihåg allt. Lycka till! MVH Cedex |
|
|
wow! .. detta skall bli skojigt! Bara jag får tillbaka bilen från lacken snart så ... =) mvh: mr_majzoo, BMW 750iAL *90 icq: 29815001 |
|
|
rekommenderar att man bryter strömmen innan man börjar pilla med elkablage och bränslesystem. Lyfta av minuspoolen på batteriet /göran |
|
|
El ska kopplas bort...ABSOLUT!! Jag visste att det var något jag missat. :--( /Cedex |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.