|
|
|
|---|---|
|
Ska till helgen rengöra och smörja in skinnet i bilen och undrar om man kan bruka bilen direkt efter eller om det är "kladdigt" och förstör kläder etc. Kommer använda BMW original skum samt insmörjning . MVH TONY ///M3 | |
| Körde lite med originalmedlen i helgen och det är brukbart tämligen fort. Skulle tro att det räcker med typ 10 minuter om du följer bruksanvisningen. | |
|
VARNING!!!! Ta inte för mycket smörja för att den ska "sjunka in" det gjorde jag och attans vad det är vitt i alla veck och "rynkor". Smörj in noggrannt och torka tämligen torrt på en gång. Sen är det bara att vädra, för jag tyckte det luktade lite urin-aktigt dagarna efter. Tvålen luktade dock gott och fräscht. Använde lädertvål som jag köpte hos sadelmakaren, funkade kanon! All skit försvann. |
|
|
skinnet är vit/grått så det låter bra ;-) MVH TONY ///M3 |
|
| Hubbe - Tog du medlet direkt på klädseln? Jag använde svamp med medel på och det gick kalas - inget vitt alls kvar i skarvar och veck. Ingen konstig lukt fick jag heller. :) | |
|
liste, hur skulle jag annars få dit smörjan? Jag hade en trasa och flaskan, sen körde jag på medlet och gnodde in, men jag var frikostig och lämnade den med ett litet "lager" (dvs blött av smörja) c:a en timme för att sedan polera av med torr trasa, men då hade det torkat ovanpå liksom och det torkade vita som ligger på skinnet och i rynkorna är apsvårt att få bort, jag har gnott som en galning, bara förarstolen är bra nu eftersom dne sitter jag i varje dag, så kläderna har väl fått agera trasa.... Angående lukten så gick den bort ganska fort men det luktade ju inte gott som jag har läst om här på forumet i andra trådar(om man nu inte tycker pissoar luktar gott), doften har en lätt touch av urin, enligt mig |
|
| Kolla också Robgus när han rengör sin skinninredning med BMWs medel. Finns under Gör-det-själv och välj Bilvårdstips. | |
|
Min flaska Lederpflegemittel kom i en kartong tillsammans med plasthandskar, avtorkningspapper modell Apotekets tvättlappar och tre små svampar - gjorde inte din det? :) Jag hällde lite medel på en svamp och smorde in lädret med hjälp av den. Hällde på mer på svampen när den började bli "torr". Fick som sagt inga som helst oönskade bieffekter av detta - bara en skinande fin klädsel. :) |
|
|
Nej min flaska kom "ren" ingen kartong eller svampar. Köpte på BMW group Danderyd, billig var den också, runt 80 spänn. Dryg, har säkert mer än halva flaskan kvar trots lite über gererös påstrykning. |
|
|
Vill bara lämna ett annat råd då det gäller skinnklädsel. Använd hårtork, jag har fettat in mina sittdynor, de började bli lite torra och började tappat sin spänst. Använd ett lämpligt läderfett, stryk på med trasa eller svamp, värm med känsla och massera lätt in fettet i klädseln, gör denna procedur till lädret känns torrt. Låt det sedan verka under förslagsvis natten. Du får helt nya säten. Tilläggas är at jag har svart skinnklädsel i bilen. Det är mitt enkla råd. Vänligen Tommy NoFear |
|
|
Vill bara säga att jag inte rekomenderar Turtles Skinn medel. Svårarbetat, blir inte rent tror inte heller det skyddar skinnet så bra. enda + luktar ganska gott sötmandel typ. Låter som medlet BMW själva säljer både är billigare och bättre! |
|
Buspelle |
Jag använder också en liten tillskuren bit av en vanlig tvättsvamp för att lägga på krämen. Då är det mycket lättare att få ut "smörjan" jämnt utan överflöd. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.