|
|
|
|---|---|
| vilken skall man köpa | |
|
M5 går bättre, men är dyrare att äga, 540 är väl mer komfortinriktad än M5 också. Det är bara att fundera över vilka som är dina krav på bil, provköra de olika bilarna samt bestämma dig. Lycka till! |
|
|
En 540 med lite grövre avgas låter sååå himla gott! Som sagt, M5an går bättre, men 540in är ju inte direkt slö, hänger på rätt bra. V8an anses väll vara en av de bästa motorerna BMW gjort eller (alltså rätt hållbar)? Men automat, nej tack! Mvh Patrik |
|
|
annars kan man ju slänga en kompressor på 540'an och voila! man har den optimala hybriden ... |
|
| Har lite att fundera över hör jag. Får väll prova dom båda och se vad som blir bäst. | |
| Hur är det ur försäkringssynpunkt ? Skiljer det mycket mellan 540 och M5 ? | |
|
Ja! Min kostar 8000 kr TryggH. och samma på M5 T skulle de ha 23000 kr för. Finns säkert billigare men visst tror jag det skiljer rätt bra. Nu är M5 Touringen den dyraste bilen av alla E34 med marginal. spar till en.... Länk |
|
| Ja det var ju LITE skillnad det ! | |
| Jag betalade strax över 5000:-/år/helförs för min M5 iaf hos LF. | |
|
Jag har 20000:- för M5:an hoss Salus Ansvar /Jimmy Länk Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU! |
|
| Ansvar brukar har bästa priserna (för mig iaf), trodde dock inte att de försäkrade bilar som M5, de försäkrar ju inte Z3 t.ex. vad jag vet ?! | |
|
M5 utan tvekan!!! Bromsar, motor, diffbroms, ljudet...... you name it. M.V.H. |
|
| Vrför är M5T den dyraste? den borde varit inblandad i färre olyckor beroende på den låga produktionen jämfört med den mer vanliga M5 sedanerna? Låter VÄLDIGT konstigt i mina öron, men man slutar aldrig att förvånas vad det gäller försäkringsbolag och deras resonemang, logik kan man i många fall glömma...här gäller djungelns lag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.