|
|
|
|---|---|
|
Hej! Äger en 528i -85 som jag köpte i somras (-02). Efter att ha kört några månader började styrservon "råma" som en galen ko. Föregående ägare påstod sig ha bytt oljan och att man måste "toppa upp" efter ett tag och mycket riktigt, ljudet försvann när jag fyllde på med olja. Nu har bilen stått avställd över vintern och under vinterdvalan har oljan till styrservon läckt ut. När jag startade upp bilen i går hade "råmandet" återkommit således är det något som inte håller tätt ... Finns det någon packning som man byter eller måste man byta servon? Är det någon slang som kanläcka där under? Jag har inte haft möjlighet att krypa under och kolla så noga ännu så kom gärna med tips om vad jag ska titta efter och ungefär hur mycket det kommer att kosta. M v h Håkan | |
rsarits |
Kolla om inte någon av slangarna mellan pumpen och styrsnäckan läcker. Det blir billigare än om snäckan läcker, den är visst inte så skoj att renovera själv har jag hört. Micke |
|
Har haft samma problem , det finns 2 packboxar på själva styrservot du kan byta om det är nu därifrån det läcker , annars är det att kolla slangar och dylikt , trodde det var min styrsnäcka som läckte men det var från bromskraftregulatorn som läkte och den droppade ner på styrsnäckan så jag trodde det var den , enkelt sätt att kolla är att ta en spegel och kika underifrån för det finns ett dräneringshål om den läker så kommer det underifrån , bromskraftregulatorn sitter bakom huvudbromscylindern som sitter i sin tur sitter ihop med den lilla plastlåda där du fyller på bromsvätska... lycka till ! /Mvh Göran |
|
|
Tackar för tipsen och tänkte bege mig hem och ta på en overall och lägga mig under och kräla nu ... återkommer om problem uppstår =) Håkan |
|
|
för att förtydliga lite så behöver du inte krypa under bilen för att kolla bromskraftregulatorn , öppna bara huven och lägg en spegeln under behållaren där du fyller på bromsvätska sen lyser du med en ficklampa eller något så ser du om det läker... /Mvh Göran |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.