AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
494

Ack dessa dåliga länkarmar E46

Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Ja då var det dags att byta länka armar. 3 år gammal 328CI 5 000 MIL och redan helt sluta länkarmar. Kan tillägga att jag har idag har dem nya sortens länkarmar på. Men det verkar inte vara spela någon roll. dem håller inte 5000 MIL dem heller. Åker aldrig på dåliga vägar kör mest på E6:an.

Måste erkänna att man blir lite förbannad på den dåliga kvaliten. När man köpte en bil för mer än 400 000 SEK för 3 år sedan och kört fint i 5 000 MIL. kanske dags att byta till SKODA eller nått.

SÅ ni där ute som funderar på att byta till en E46:a bara för att det sitter dem nya länkarmarna på bilen betyder inte att dem är slut efter några mil. 5 000 MIL är väl inte så värst mycket eller det kanske det är?
Fick själv byta mina efter 5500 mil men då satt den gamla sortens länkarmar på tidigare. Lite oroväckande att höra att inte heller den nya konstruktionen håller i längden.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Tråkigt, mina länkarmar av första generationen höll mer än 10´mil. Inte ens då var dom dåliga men jag valde att byta ut dom ändå. Jag måste haft tur... :)
Du kan säkert få drygt halva kostnaden betald på den förlängda garantin, då rör det sig inte om några stora pengar.
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Ja, jag ska kolla med dem om dem inte kan betala hälften i alla fall.. Nya länkarmar skulle gå på 7 400 SEK. hälften vore nästan okej att betala. Det kan jag leva med. Hoppas bara dem är bättre och inte ger sig efter 5000 mil också.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.