|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Kolla vad det är för olja som läcker . Det kan komma från motorn med. Om ramlagerpackboxen där har gått men det mest troliga är det du själv sa att packboxen i automaten gått . Kan du fixa det själv så är det inte så dyrt men kan du inte så kommer det att kosta kan jag nästan lova. Turbinen skulle jag inte tro att den är pajj lådan funkar väl så vitt jag förstod ? Och turbinen rasar väldigt sällan på automater oavsett märke . Raw power + Turbo |
|
Tojne |
Det är ATF olja som läcker sa ägaren, så det är från lådan.. Jag vet inte men jag skrotade turbiner på Camaron jag hade, så lågan fick preppas med lamellbyte och hårdare växling... Undrar om det finns mindre turbiner med annan stallspeed till BMW? Nu är jag väl på fel forum och yrar iaf:-) Undrar vilket som är lättast på ix vid packboxbyte i lådan: plocka ner lådan med fördelningslåda och rubbet eller plocka ur motorn med framväxel och rubbet?? // Tojne |
|
Ta ner lådorna. I mitt mail trodde jag det var bakre utgående på fördelningslådan du skulle byta. Inte många rätt... :-) Kiip Spiiding! |
|
Tojne |
Spiidfriik: Jo det stämmer på min nuvarande manuella ix Touring. Det här är en aut. jag sett tidigare på annons som läcker olja i lådan fram. men som jag är lite sugen på att köpa. måste ju ha nåt att åka i när man fixar sin ordinarie juh :-) // Tojne |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.