|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Tojne |
Någon som har någon erfarenhet av ix automaterna? Är det samma automat som vanlig 325? eller är det nån speciell modell som är svår att få tag på? Hur är bilegenskaperna mellan aut. och man? Törstigare? segare? // Tojne |
Tojne |
Ingen??... // Tojne |
|
Jag har ingen erfarenhet av automat i bmw överhuvudtaget, men generellt drar A-lådor mer bensa och är oftast inte kul alls. För att inte tala om på vintern när det är helt övertråkigt att ha automat. Köp manuellt- förbli lycklig. "To say no to BMW, is to say no to life." |
|
yttryck |
provtestade en 325 ix A som jag var intresserad av. Skön glidar karraktär på bilen men ingen busbil. känndes tung och sävlig med automatlåda. Nej, E-30 speciellt 325 ska avnjutas med manuel låda. Däremot så tror jag att t.ex 330 ix med automat är en klockren kombination. |
stefannorr |
Varför skulle de va tråkigt med automat på vintern? Har haft flera bilar med automat på vintern och funkar hur bra som helst,klart BMW bakhjulsdrift o ingen ASC då möjligtvis kan de ju va lite jobbit men definitivt inte annars. |
|
förstår mej inte på automat, verkar urtrist. tråkigt på vintern p.g.a att han menar att de e roligare o sladda o ha sej me man. håller jag med om. I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool! |
|
|
Tycker nog att E30 passar bäst med manuell låda,fast om du kollar i modellguiden så ska automaten dra mindre soppa. //Jörgen 325 iX - "weather or not" |
|
|
X-ray: och varför går det inte att sladda och ha kul med en automatare på vintern.. ska vi se vem som har roligast?? mvh Daniel ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
jag tvivlar starkt på att automaten drar mindre soppa har aldrig hört nån annan bil som drar mindre soppa med automat. Det skulle vara för att det inte är lika kul me automat så man gasar mindre i sånnafall. |
|
|
Förmodligen är det inte samma låda som i rwd. Iaf inte samma hus, detta eftersom fördelningslådan sitter bultad på växellådan. På manuella bilar skiljer iaf huset på lådorna av just denna anledning. En trickig grej med iXA:n är att den tydligen kan läka olja mellan fördelningslådan och växellådan utan att det syns utifrån med torrgång och haveri i fördelningslådan som följd. Knappast det vanligaste felet dock. Kolla nivån i fördelningslådan med jämna mellanrum (typ varje motoroljebyte). Kiip Spiiding! |
|
|
Mr Tuoma läs modelllguiden här på sidan ,visserligen är skillnaden försumbar,men ändå... //Jörgen 325 iX - "weather or not" |
|
Tojne |
Jahapp det var en massa info kul! Vet ni? Jag köpte ingen ixa..Det blev ett båtköp istället med en cheva 350 i!! mycket skojig liten sportbåt! hare bra.... |
Tojne |
Jahapp det var en massa info kul! Vet ni? Jag köpte ingen ixa..Det blev ett båtköp istället med en cheva 350 i!! mycket skojig liten sportbåt! hare bra.... // Tojne |
|
Du lär "ångra" dej när snön kommer. :-) Men det är ju ett tag dit... Kiip Spiiding! |
|
Tojne |
Spiidfriik: Kul att snacka ix med dig för du verkar ha koll på den biten, tack för info alla andra med. Jag söker dock fortfarande efter en 325 ix för jag vill ha en sådan helst touring med dragkrok och lite utrustning... och manuell låda! Hej.. // Tojne |
|
Spiidfriik, lever du än?! :-) Det var länge sen sist jag såg ett inläg av dig. Hur går det med MIX:en? Mvh Abbe Länk |
|
Tojne |
Jahapp då var man tillbaka till 325 igen då jag är lite intresserad av en 325ixatk många bokstäver är det 35 000 för en 89a kan det var rimligt? Den läcker automatolja och kamremmen är inte bytt sedan 13000mil och den har passerat 21000 nu... // Tojne |
|
Då är 35000 dyrt, med tanke på dom felen ligger det säkert andra fel på den oxå eftersom den verkar vara vanskött.. Om du köper den kolla upp att kammarna är fina, inga missljud från bakvagnen osv Varför bromsa när man kan gasa =) |
|
Tojne |
Dekker... det finns bara en kam i M20 motorn ;-)Om man får ner den under 30' kan det vara rimligt då? Vad brukar läka i ix automatlåda? Hur långt törs man köra på M20 kamrem? // Tojne |
|
En dålig iX kan kosta dej hur mycket pengar som helst! Jag skulle inte tordas chansa på en vanskött. Kamremmen ska bytas runt 10000mil så det är AKUT! Abbe: Jag missade din fråga tidigare. Svaret är att jag lever och att inget alls händer med MiX:en. :-( Behöver ett garage och ett jobb... Kiip Spiiding! |
|
Tojne |
Har köpt en man 325ix touring nu ,men är lite intresserad av denna automat ändå! gillar ix bilarna! Den läcker olja i framdelen på automatlådan ca 7droppar om dygnet sa ägaren, kan det vara främre packbox eller turbinen som sagt upp sig? // Tojne |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.