|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Armor All! | |
|
Jag har testat UltraGlozz Vinyl vilket jag tyckte gav en mycket ren inte för blank yta. Ett tips är att använda vinylmedel och jobba in det på vinylen med en "flugsvamp" dvs en sådan hård svamp som man tvättar bort flugorna med på vindrutan. Använd då ett lite mildare vinylmedel AutoSmart har ett bra sådant. Såsom "bilidiot" så gnor jag även slangar i motorn med detta. Det blir kanon.......... Tidigare hade jag en bil med plastlister på sidorna som var lite ojämna i ytan, metoden med flugsvampen var rena medicinen att få dessa "svarta" igen. |
|
|
Autosmart's "Silver Gelly" är nog bland det bästa som finns att smeta på listerna runt bilen samt på däcken. Det blir ruggigt svart samt att det är bra för gummit i däcken då medlet sugs in rätt häfigt. Literpriset ligger nog närmare tusenlappen. Varning bara för att få det på lacken!! Autosmart's "Vinyl Gel" funkar klockrent under huven på tex slangar o annan plast som Askåsen skrev (Gjorde det igår och det blev kalasbra). Fruktansvärt dyrt literpris på det bara. ///M-POWER to the people! Länk |
|
|
Syntetolja brukar också funka bra och håller länge. =) |
|
|
Är det stor skillnad på Armor alls matt vinyl och armor alls vinyl? på "normal" slitna lister och däck! |
|
|
Jag tycker OK/Q8:as Bumpershine är bra och håller hela sommaren, nästan som färg... Köpte tidigare samma dag Bumpershine från Turtle, men det var som att jobba med vatten - åkte alltså tillbaka och tog OK/Q8 för halva priset och blev ändå dubbelt nöjd. nicke |
|
| Jag brukar köra med Turtles Bumper Shine!! det funkar fint på de mesta!=) funkar fint både inne o ute! | |
| 2 av mina sido lister var skrovliga i ytan testade med armor all tror jag den hette , gjick in och åt när jag gjick ut var det nästan lika matt som innan testade och polerade med autosol på en fläck då vart resultatet lite bättre men inte bra | |
|
Vanlig teflonspray! Funkar till all plast och vinyl i lite mörkare kulörer. Givetvis också till ljusa, men allra bäst på mörka.. Snåla dock inte, då blir det fläckar! Vidare är det ingen hit att vräka ut det på lacken, för då blir det fettfläckar = biltvätt igen... Till inredningen, t.ex. fuskskinnet på dörrsidorna kan jag rekommendera något medel för skinn (fråga föräldrarna vad dom har till den där gamla skinnsoffan i hörnan......) Funkar kanon och ger en härlig lyster! Om det är det du är ute efter, dvs... // Björn |
|
|
alien! Har du snappat upp detaa tips från pedagogen på Stacken - eller tillhör du också denna underbara skara människor som i Bosse Bildoktors anda testar fram mer eller mindre otroliga mirakelkurer? I vilket fall, Biltemas billiga Teflonspray ger ett riktigt bra resultat på lister, kofångare etc. Pedagogen har långtidstestat det under vintern och menar att livslängden är bättre än Armor All mfl preparat. MVH/PTR |
|
| Ingen som har testat flugsvampen? Se mitt tidigare inlägg. Det blir helt enkelt kanon. | |
|
Mekanisk nötning tillsammans med alkalisk avfettning funkar oxå bra för att ta bort vaxrester. |
|
|
Nja, egentligen fick jag ett tips av en kille som jobbar på en verkstad, som brukar fräscha upp gummislangar osv med teflon. Därefter var det ju inget direkt bekymmer att konstatera att t.ex. vinylglans osv tycks bestå av ungefär samma komponenter, och därmed ger samma resultat.. Dock för olika pengar :) Däremot tycker jag att en del teflon har en tendens att lukta lite väl starkt för att användas inuti bilen, men fint blir det :) // Björn |
|
|
Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.