AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
7.108

Nått bra medel att putsa lister och plast detaljer på bilen?

Sida 1 av 2
Har precis polerat upp bilen och 10 timmar polering gav verkligen resultat men nu vill jag frächa upp plast detaljer så som lister o dyligt och undrar vad bilvårdarna här andvänder och kan rekomendera? =)
armour all matt vinyl glans. Du kommer inte bli besviken :)

Fixade själv min inredning och lister med det i helgen och det blev hur bra som helst.

Om du vill ha ett medel till utsidan rekomenderar jag Lahegas Balsam 60 eller vinyl som den heter i konsument förpackning. Invändigt håller jag med föregående talare.

//Calle
Länk
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
vilka ställen säljer dom där produkterna då ? Har tittat men ej hittat något en =/ För de jag kör men just nu blir listerna svarta i en vecka sen ser dom lika tråkiga ut igen.Pappa hade nå bra vinyl sak förr för svarta lister hålde hur länge som helst när han hade de på sin bil men nu har dom ju tråkigt nog slutat tillverka de.. Dom slutar fasen med allt som är bra =( För jag är på jakt efter nått som funkade lika bra som de =))

Mvh Teres =)
armour all matt vinyl glans säljs på dem flesta mackarna, typ Preem och OK/Q8.
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Hmm ja de verkar då inte som dom gör det i Gävle ska kolla en gång till för och vara på sen säkra sidan =)

Tack =)
Jag är inte hundra men det skulle förvåna mig om det inte finns i Gävle också ;)

Kostar runt 80 spänn.
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Har hittat på det nu =) ska prova det när det blir bra väder ute så det är nån ide och tvätta bilen ....ska kan jag ge mitt omdömme om de hela jag oxå =)

Mvh Teres

Teres:

Du kommer bli postiv överskad det blev jag i fall lukten tar lite mera tid att vänja sig. Men nu efter x-månaders använding känns lukten nästan som en ny bil när man har använt den:))

Du behöver inte använda så mycket av vätskan för att få upp glansen:))

Lycka Till
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Armor all matt är stabil medans Meguiar 40 Rubber& Vinyl är verklig premium i både lyster och diskret nybilsdoft.
Asken
Visa användare
150
Mikko Luiro
728i -84 (E23)
Jag undrar om det här med "förttian" från Meguiar´s. Har själv använt den när jag jobbade som rekondare i Finland och "snodde" med mig litet, men det börjar vara på upphällningen. Kan man köpa den någonstans som privatperson? Jag hade för mig att den bara såldes via grossister, har jag fel? Ser f.ö. ingen anledning att använda något annat än det bästa - därför får det bli "förttian"!!! :)

M.v.h. Mikko
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Nu har jag provat det .. vart jävligt bra inne i bilen men jag är inte lika nöjd på listerna ute på vissa ställen vart det jätte bra och andra inte ...vart lite smått flamigt fast jag tog en trasa och gned in de hela med =/ Fast man kanske ska gå efter flera gånger?
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
För "Elastogran Heckspoiler", smaka på det...

dvs gummivinge (i mitt fall till e24) testade jag, efter tips från någon annan tråd på forumet Autosol!

Jag måste medge att jag var lite skeptisk först, men det fungerade riktigt bra, slipar bort det solblekta.

Men man får gno som en gnu ;)

Fredrik
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Meguiar 40 finns hos Bla Stockholms Bilvård 086650810 Valhallvägen 156
X-
348
X-Max
1M Coupe -12 VO
430Hk 650Nm
==========
120D Coupe -11
X1 20d xdrive -17
ska ut å shoppa det idag.. Jag tror aldrig jag har testat armour all matt vinyl glans....
Kan bara säga att om jag kan välja mellan Meguiar 40 och Armor All, som jag råkar kunna nu, blir det Meguiaren. Har provat båda på samma yta nu och som Asken säger, resultatet blir bättre med Meguiar.

Armor får gå på däcksidorna nu tills den tar slut, om 2 år ;)
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Det finns en form av geleaktig smörja som man kan använda på listerna,tror att det heter nåt med "Jelly". Det använde man på min förra bil vid rekond och listerna glänste som jag vet inte vad :) . Det höll i flera veckor. Nackdelen är att det kostar fruktansvärt mycket och om man får det på lacken så måste man tvätta bort det fort som attan. Ska höra efter vad det heter och vad det kostar.

/D
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Det hette SilverJelly. Vet dock inte priset ännu. Får reda på det då jag ska rekonda den 15 Juni. Det enda jag vet är att det är väldigt dyrt, men fungerar ruskigt bra!! (Hade sånt på min förra bil vid rekond)

///M-POWER to the people!

Länk
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Testade Armor Alls matta vinylglans, och den åkte i soptunnan. Det blev shysst glans i nån timme, sen blev det attans flammigt och jävligt. Efter senaste regnvädret blev det värre, så nu har jag tvättat bort det. Vettekatten varför det blev så här, följde instruktionerna till punkt och pricka.
Inne i kupén blev det ingen flammighet, men hur någon kan kalla den glansen matt är för mig ett mysterium, ser ut som silikonspray på brädan :) I lastbilarna körde vi med Preems milda glasputs på inredningen, det blev precis rätt matta glans utan att torka ur plasten. Men då är det ju plastmatrial som känns tåligare där, i alla fall.

Nee, ska det verkligen vara så här? :)

Sex på alla fyra, roligast så!
208
nöjdet
530d Touring-99
jag fattar inte att man vill att det ska bli blankt inne i bilen det är det värsta som finns när det är gayblänk. en lätt fuktad damtrasa funkar kanon. eller delta universal rengöring. då blir det rent och snyggt:-)

Länk
Sonax vinyl polish funkar kanon på listerna.
Dessutom slipper man "blänket" vilket jag tycker
är skitfult.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.