|
|
|
|---|---|
|
Hej! skall sänka min 540-96 undrar om det är svårt att knåpa dit fjädrarna fram??har en mek som lägger bak åt mig.. skriv gärna vad som behövsgöras för att komma åt ett byte fram. jag har skruvat rätt så mycket själv men aldrig bytt fjädrar. V8? Ja tack!! | |
|
Har en kompis som monterade mina, och enligt honom var det lätt fram men besvärligare att komma åt bak. BMW CS #5206 |
|
|
Har precis sänkt min och fram var det inga problem alls. Gott om utrymme, inga svåråtkomliga detaljer. Enda problemet var att knäcka isär spindelleden som har en rätt lång bult i sig. Kort sammanfattning: Av med framhjulet, lossa alla kontakter som sitter i en liten dosa på hjulhuset, få bort oket från skivan, dela spindelleden och lossa bultarna uppe i motorrummet. Dra ur dämparen neråt och lossa den i underkant (något att bända isär med krävs). Sedan lossar hela dämparen med fjäder och det är bara att fortsätta i skruvstycket med att dra ihop fjädern, lossa tallriken osv... Sen samma sak fast baklänges. Det är svårare att skriva än att göra faktist... Det är gott om plats och man ser var saker sitter fast helt enkelt. Mvh |
|
|
-Linkztream - du kanske skall dela ut en liten varning innan du föreslår följande ?"bara att fortsätta i skruvstycket med att dra ihop fjädern" -har du en aning om med vilken kraft fjädern kommer farande om den släpper från skruvstycket? Jag säger inte att det inte går att använda det, men jag lägger hellre en eller ett par hundringar på ett par verktyg att komprimera fjädern med. Ok har dem och fanken om de inte finns på Statoil med tom biltema om det kniper;). Det är ett billigt alternativ till ansiktslyftning medels fjäderben. |
|
|
Ja, förlåt. Du har helt rätt Heli. Jag var något otydlig i min förklaring där. Jag fäste dämparen i skruvstycket, och sedan använde jag fjäderspännare för att dra ihop fjädrarna. Det är naturligtvis livsfarligt ifall fjädern skenar iväg okontrollerat. Mvh, Pär |
|
|
Låter bra! Jag skall sänka bilen på Lördag och har tillgång till verksatads grejorså det lär nog gå bra.. satsen heter AP sportfahrwerk står att den sänker ca 45mm hoppas det inte blir för mycket,har nämligen en hamann läpp som ska på =) V8? Ja tack!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.