AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.101

Z3 M coupe gnissel

Hej!

Jag äger en Z3 M coupe och är mycket nöjd. Vilken bil! Den är fantastiskt kul att köra, vilka bilar BMW tillverkar! Köpte bilen för ett par månader så jag är inte någon van Z3 ägare. Tips om Z3 M att äga? Sedan har jag en fråga angående gnissel och knarr som jag hör ibland, vänster bak i bagageutrymmet? Känt problem eller någon annan som har råkat ut för det? Skulle uppskatta hjälp. Tack!

Bu
241
Bucket
535iA - 87
Jag brukar höra ett "gnissel eller knarr" från vänster bak när fönstret är nere och man kör över ett gupp eller motsv. Nog mer från hjulupphängningen än bakluckan iof.

/Henrik
As
119
Ash
///M Roadster -98
Samma ljud finns i min bil vet inte riktigt varifrån ljudet kommer. Kan bli ganska irriterande emellanåt...

/Ash
eF
900
eFx
520d Touring -09
Kollat så alla verktyg samt batteriet sitter fast som dom ska?

/eFx
Jag är ganska övertygad om att min vänsterbakfjäder gnisslar. Det hörs inte när man kör men varje gång jag stigger ur bilen hör jag en liten gnissel.
Detfanns sänkningssats på bilen tidigare men jag har återgått till orginafjädring. ( om detta kan nu ha betydelse )
Tror ni att man kan göra något å det?

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
eF
900
eFx
520d Touring -09
Ta bort hjulet och kolla om det är något "gnissel" som går att smörja bort..

/eFx
Hur tar man bort gnissel från stolen då? Visserligen inte i min Z3 men i Peugoten gnisslar stolen...

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.