AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.025

Chip på bmwbörsen

fr
161
fredd
528i(3,5)-85/86
är det någon som har köpt chip av han som säljer billiga rimchip på bmwbörsen?
han ska ha 300 plus postförskoyy för ett till min, låter nästan för billigt

Länk
fr
161
fredd
528i(3,5)-85/86
he he fin stavning =)

Länk
an
74
ante318
325ik -87
Jag har ingen erfarenhet men jag tror nog att chippen ger som vilket annat chip.. Men frågan är om det verkligen ger något.. tänk på det istället/lycka till

Drive it like you Stole it!!
fr
161
fredd
528i(3,5)-85/86
ok, han hade visst egen programerare, kan vara värt att testa 300 spänn är ju inte så mycket

Länk
Rapportera gärna resultatet här när du testat!
Dr
175
Drewl
520i - 91
Tror också att jag ska prova, låter mycket intressant...

Länk
Ma
442
Marcus.
335i E92 M-tech -10
523i -07
Är väll bara ta reda på vilket chip det är han kopierat koden från? om han brännt det själv spelar ju ingen större roll
Dr
175
Drewl
520i - 91
Det chipet har han kopierat koden från:

Länk

Länk
fr
161
fredd
528i(3,5)-85/86
ja det ska bli intressant att se resultatet, det ger ju många hästkrafter per krona =)

Länk
Dr
175
Drewl
520i - 91
Märkte att jag inte har samma ECU nummer som han krävde. Någon som vet ifall det kan fungera ändå?
Morgan Karlsson
En helt vanlig fråga bara!! =)

Kan det tänkas finnas nån som behöver eller vet om ett orginal chip till en 328i e attraktivt? Skulle det gå å sälja nått sånt å vad kan man tänkas för pris?

Jo
47
Jocke Plåt
Mkt utrustad
318 -92
Jag och en kompis testade ett sådant chip igår, det fungerade inte, inte en tendens till att starta +ett vinande oljud kring luftmängdmätaren, lät obehagligt, när vi monterat tillbaka orginalchipet så var allt frid och fröjd, tills lite senarepå kvällen, då la hela boxen av! Men det var antagligen handhavandefel....
Dr
175
Drewl
520i - 91
Usch, det låter inte bra alls. Nej, man får nog skippa inköpet av piratkopiera chip och köpa äkta vara istället.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.