|
|
|
|---|---|
|
Nu är våren här,ingen kyleffekt på kliman, efter läcksökning samt kontroll på verkstad konstaterades att läckan kom från kondensorn. Det var ingen ide att fylla på köldmedium eftersom trycket sjönk ganska snabbt. Jag fick ett kostn.förslag på byte av kondensor,torkfilter pagolja samt spårvätska inkl.läcksök,provtryckning.11900:- 523 i -99 Är detta pris rimligt, tacksam för svar. Mvh h.n HN | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jepp för dyrt inte mera än 8000 ink moms.Normalpris Saab Volvo är 5-6000 kr BMW lite dyrare då det tar lite längre tid. ///MVH Hasso Länk |
|
Hur kommer det sig att så pass ny bil får en läcka? Jag har en -97:a och den fungerar fortfarande bra. Vi pratar en -99:a här. Mvh /NP |
|
|
Ännu en gång ang detta med AC problem. 11000 är aldeles för dyrt, tag kontakt med x antal firmor (ej bara bilfirmor) för kostnadsförslag. skiljer massor. Det är inte alls ovanligt tyvärr, aluminium och vägsalt samt väldigt utsatt läge. Var väldigt noga med att rengöra kondensorn vid tvätt vintertid. Hälsningar // Micke |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Som på beställning så håller just kompisen på med ett kondesorbyte på en E39. I detta fall har även kondesorfläkten gett upp av saltet, magneterna i fläktmotorn har ärgat loss. Det är tydligen så här att mellan fläktmotorhuset och kondensorn så samlas/fastnar det mängder av löv,damm, som sedan saltet fastnar i och fräter sönder kondensorn på mitten.Det gick att plocka bort "cellerna" som var bara kex på mitten. För att komma åt att rengöra detta så får man plocka bort kylfläkten, plastkåpan runt kylaren samt lossa och vika ut kylaren. (kylvattnet behöver inte tappas.) Vi får se vad notan hamnar på. för enbart kondesorbyte. ///MVH Hasso Länk |
|
En kylfirma i Gbg bytte kondensor och vattenkyl på min e39:a för ett år sen och det kostade nåt på 6000:-för hela kalaset, med arbete och kylvätska. För er som håller till i Gbg heter firman Expertkyl och finns på gammlestadsvägen. Dom lämnar dessutom 1 ärs garanti på fyllningen. BMW CS #5206 |
|
|
Jag gjorde byte på min E38:a sommaren 2002. Priset för detta var 1250 för läckagesökning inkl spårmedel samt fyllning av nytt kylmedel och 3250:- för Kondensor inkl byte och garanti. Detta gjordes VITT med kvitto på kylfirma i Malmö, Bil och Marin. 11.900 vekar vara ett högt pris. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.