|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag undrar om någon vet vad det kan vara. Verkar som att det kommer vrån vänster sida, från värmepaketet eller någon slang där. Jag har försökt titta men ser inte någon glykol där. Var lagomt kul när man tog bort gummimattan efter vintern och där var alldeles plaskvått. Trodde först det bara var vatten från smällt snö men det var dessverre glykol. mvh M.E | |
| Är du säker på att det är glykol och inte hydralvätska från kopplingens huvudcylinder? | |
|
På vänster sida en liten bit upp (precis ovanför kardantunneln) sitter en koppling in till värmepaketet. De o-ringar som är i kopplingen kan bli dåliga och då blir det läckage! Läckaget brukar rinna längs kardantunneln och lägga sig under mattan. Bara att lossa plastpanelen ovanför fötterna och kolla hur det ser ut vid värmepaketet! Mvh |
|
|
Jo, det är glykol, jag har försökt kolla men har då inte sett att det verkar fukta någonstans där vid värmepaketet. Men det verkar ha runnit precis som du säger (Johan B). Hur ska jag hitta dessa o-ringar tro? /M.E |
|
|
O-ringarna sitter en bit in i kopplingen som alltså sitter inkopplad i värmepaketet! Det är en 90graders vinkel från de paralella plaströren som övergår i en fyrkantig koppling med en torx-skruv. Om du tar bort panelen ovanför fötterna och sidopanelen på vänstersidan av konsollen (Under radion och ovanför kardantunneln) kommer du att se och förstå vad jag menar! Mvh |
|
| Ok, tackar för svaren, Alltså kan man ta isär det utan att det börjar rinna en massa glykol. | |
|
Nej! Om du lossar kopplingen kommer det att rinna ut kylarvätska! Mvh |
|
|
Ok, då vet jag ska kolla på det när jag får tid. Tack för svaren! mvh M.E |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.