AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
362

E 30 335 cabriolet möjligt?

Mr
24
Mr Tuoma
m535i -87
jag funderar på att börjat ett stort projekt nämligen att cabba en e 30 vilket i sig inte är så stort problem.
Men går det att få den genom besiktningen om jag vill stoppa ner en 3.5 liters sexa i den?
Passar det att sätta dit hjulupphängningen från en 535a tex jag blir bara glad om den blir bredare tänkte bara om det passar. eller är det bättre att flytta ut den befintliga??
hadde nämligen tänkt bredda den ca 4 cm fram och 7 bak
Kan vara svårt att få besiktigat med en M30B35 under huven i en E30.

Mvh

///Jonas
BMW Club Finland #2046

Länk
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Kolla på www.e30.de där finns det några som har gjort en dylik konverting som du tänkt dig.

Dock så lär det bli stora problem hos SBP om du gör ett motorbyte till exempelvis M30B35
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Beror nog på vad man får för besiktningsman. Det är nog inte jättemånga som ser skillnad på M30 och M20 efter vad jag tror.
Ser man bara till att ta bort 3.5L-märkningen på insuget så är det nog inga större problem skulle jag tro.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Mr
24
Mr Tuoma
m535i -87
Jag kolla det upp saken med bilprovningen idag man får öka effekten med 20% tydligen räknar dom procenten från uppifrån och ner så man får slänga in ca 210 kusar i en 325:a.
Men eftersom att jag ska kabba bilen så kan jag slänga i vilken motor jag vill destå större motor destå mer modifikationer på bilen så klar men det är det ju värt.
så nu skulle jag bara vilja veta om man kan flytta bromsar från en 535:a till en m30 kaross
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Mr Tuoma, effektökningen är bara godkänd om BMW lämnar ett skriftligt intyg på att bilen klarar effektökningen!
Tyvärr har de som policy att INTE utfärda sådana....!

Det blir nog stora problem att få den godkänd av just den anledningen!

Jag föreslår att du kollar upp allt i detalj och får skrifligt på allt innan du byter motor!

Mvh
Mr
24
Mr Tuoma
m535i -87
är det nån som vet vart man kollar upp sånt där inte ens bilprovningen verkar ju veta?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.