|
|
|
|---|---|
|
Tjena Är det någon som har en bra förklaring till varför bromsarna gnisslar på min BMW? och hur man blir av med det? Bilen är en Z3 M Coupe -99, har stått avställd hela vintern och har relativt nya original bromsklossar. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" | |
|
Mina gnisslar också, dom har väl iofs gått ett par mil.. man får bromsa hårt så hörs det inte ;) /eFx |
|
|
Z3mpower: Jag hade liknande problem med min M3 under vintern dvs det gnisslade under de första bromsningarna. Men efter lite tips via forumet så slutade det, fick tipset att bromsa hårdare. |
|
|
Mina gnisslar dagen efter varje tvätt...Måste vara så att bromsskivorna är känsliga för ytrost...Dessutom hade gnisselproblem under vintern ett tag när det var riktigt kallt. _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Bromsa hårdare! Visst, det gnisslar bara när man bromsar svagt, men när man kryper i stan så är det inte så lämpligt att trycka för hårt på bromspedalen, man vill ju inte ha sällskap i bagagen. Kan det vara så att det är lite ytrost på skivorna så är orsaken, det borde väl slitas bort om man kör lite hårt en stund va!? /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.