AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
553

Förslag på köp av bakdämpare!

Jo
272
Johnken
523i F11 -11
Nu ska bakdämparna bytas ut. Förra omgången ja köpte va värdelösa så nu behöver ja tips om BRA dämpare till humant pris! Inte några snorbilliga skräpdämpare utan vettiga!

Problemet är att bilen är sänkt 25mm bak så därför kan man inte kasta dit vad som helst!

Några förslag??

Tack på förhand!

//John

B M W - Do I need to say more!
Jo
272
Johnken
523i F11 -11
Okej ingen har några som helst förslag då me andra ord... Är det INGEN som har sänkt bak på sin BMW som är NÖJD me sina dämpare eller vad??

Nån som kör med Monroe Reflex med kortare kolvstång från mekonomen?? Eller KYB-dämpare? Eller Bilstein? Koni??

//John

pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Jag köpte Monroe Reflex (standard höjd) från Mekonomen i Januari i år, dessa har funkat bra för mig. Men Bilstein är nog strået vassare, men är nästan dubbelt så dyra och det tror jag inte dem är värd.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Har bara en sak o säga grabbar, läs min signatur om ni inte sett den förut... Varför snåla?

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Kör med sachs super touring på min sjua kombinerat med 40mm sänkning. Fungerar hur bra som helst. Köpte mina på www.motornord.se

MVH David Öfverdahl-Forslöf
BmwCS #4984
Jo
272
Johnken
523i F11 -11
Anders S:

Det var inte meningen att snåla utan bara att man inte behöver betala hutlösa priser för dämpare som inte e värda de! Vill bara ha bra dämpare helt enkelt till ett hyfsat pris! Och det är ju kanske ingen räääser bil man har heller så att det är lönt att lägga en par tusen per dämpare.

Det är inte helt lätt att få tag i kortade dämpare från förutom Bilstein å Koni bl.a. men de får väl helt enkelt bli något sånt! Ska kolla upp Sachs först!

//John

Jag satte bilstein std och jag är då nöjd har H/R sänkningsfjädrar och inge glapp i fjädern, var lite orolig att kolvstångarna skulle var för lång men jag klarade mig.
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Köp orginalkvalité till piratpris! Se: Länk

Jo
272
Johnken
523i F11 -11
mrkolle: Jag är inte orolig att fjädern ska glappa, däremot att dämparen ska ta slut fortare än va den ska göra egentligen...ordentligt mycke fortare... När man sänker bilen och har dämpare som är gjorda för standardfjädrar så ändrar man dämparens arbetsområde och den tar helt enkelt slut mycke fortare. Tyvärr är det så...

Balmgren: Jo ja har beställt nu från Carfashion kortare dämpare. 1200kr/st.

//John

Jag har aldrig haft kvar en bil i 1,5år max så i värsta fall att man behöver byta gång, så för mig är det bara att jag vill klara mig igenom besiktningen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.