|
|
|
|---|---|
|
Någon som har nått förslag på turbo aggregat till en m5 3,6l motor (s38b36)? Sitter smidda Wössner kolvar,verdi stakar,andra kammar,oljesprut under kolvarna i den och blocket är o-ringat. Autronic SM2 är på gång. men turbo då? Vad ska jag ha för turbo till den? | |
|
GT42 om du nöjer dig med 700-800 hästar "One for economy and One for the fun of it" |
|
| Eller Holset HX50/HX52 :D | |
|
Jag har en perfekt för 700hk liggandes maila mig |
|
| Varför inte höra med grabbarna på Stylingkompaniet???De kanske har nåt "vettigt" förslag o komma med.... | |
|
Jag har något aggregat liggandes samt god tillgänglighet på diverse aggregat........... Bra priser.... Maila mig på jesperw@worldonline.se vid intresse har även flänsar, spridare mm. //Jesper |
|
| 700hk är väl lite väl lågt siktat med en sådan maskin? Frågan är väl vad den ska sitta i för slags bil, alltså vilket syfte du ska använda den till. För banracing blir det ju en helt annan sak än om det ska vara en strippen bil. Motorn har ju alla godbitar som behövs för låt säga 1000hk? Då räcker helt plötsligt inte GT42 osv med. Holset har jättefina bamse stora aggregat. Problemet är att hitta dem... Tror att det finns något som heter Hx60, finns upp till HX80 tror jag, de borde kunna stressa din maskin duktigt! | |
|
Jo men 700hk är ju fruktansvärt mycket. Ska man ha 1000hk så är de ju pro stock drivlina som behövs för de ska hålla och rörrams chassie... |
|
|
Jag kan inte annat än att hålla med Andreas att 700hk är rätt mycket...... Det har gått lite inflation i effekt sista åren...... Hur många har egentligen fått känna på 700 ärliga hk??? Har man gjort det så vet man att det är MYCKET........ Vet knappt om jag gjort det ens.... Hur som helst så går ju gränsen för vad som är vettigt om man har en gatbil vid ungefär kanske 700hk (knappt).... Det frestar på drivlinan rätt rejält samt att det kräver sin man att köra en sådan bil.......... Dessutom så blir det rätt mycket service och underhåll på en sådan bil. //Jesper |
|
|
Om vi säger att jag skulle få ut typ 680hk så är det vell dumt att åka runt med ett aggregat som kanske pallar 700hk. Bäckis hade ju en gt42:a förra säsongen och om jag fattade det rätt så var den för liten. Motorn ska sitta i min gamla e30 och ska bli en bil att gasa med på helgerna,kanske någon stripp körning om det blir nån snurr i den. Jesper_w: Vad kan du få tag på för storlekar på spridare? Skickar dig ett mail förresten, skickar ett till dig också Andreas. |
|
|
Inge farligt att ta ut max med en turbo.... Men pressar man de för mycket blir de ju bara värme! |
|
|
för stort för litet... allt är relativt. behöver man ställa frågan vilket aggregat man ska ha så ska man nog inte sikta på 1000hk i första vevan. en kompis åker gt42 och är nöjd på alla vis. kanske inte ska mäta sig med dom som har provat några år sådär på sörsta försöket. gt 42:an kan man komma över till vettiga priser oxå. Länk |
|
| Det var ju just det jag var ute efter. Killen kanske skulle ha motorn i en pro stock bil och åka riktig dragracing serie med den. Om den skulle bli en gatbil blev det ju genast något annat, då räcker ju helt plötsligt ett mindre aggregat. På gatan har jag för övrigt hört att e30 med över 400hk ska bli väldigt svårkörd... | |
|
Dom högre effekterna var tänkt för strippen,blir en lite snällare mapp för gata. Sen är det ju kul att veta att effekten finns där om det blir ett bakvagns byte till stel axel någon gång framöver. Som Andreas säger så blir ju luften väldigt varm om turbon får gå för fulla muggar jämt och man ska ju klara av att skyla den också. Men det har nog löst sig med turbo nu. Från det ena till det andra.Kan man betala 11000 + moms för en 3 skivig SACHS koppling? |
|
| Men tänk efter hur många sekunder du kör för fulla muggar med 700hk så är det inte nått stort problem. ju mer effekt man har ju mindre tid kan man gasa. | |
|
Finkel: Visst kan man betala dom summorna för en koppling? Jag har en Sportkoppling till M5 3.8 liggandes...men den tål bara 680nm...ingen värsting med bara den kostar ganska mycket som ny. He de // Bengan Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.