|
|
|
|---|---|
|
Vad finns det för olika namn på de sk. vertikalstagen som gör att de klonkar när man kör i gupp och så. Har sett både vertikalstag och pendelstag, finns det fler? mvh, Jonas Länk | |
|
Krängningshämmarstag är vanligt förekommande. Har även hört klockstag och "hundben"... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
pendel stag är det vanligaste och går du på en bmw firma så vet de xakt vad det är, bytte mina och på kvittot står det pendelstag Joakim Eriksson |
|
|
Är stabilisatorstag desamma också ? Länk |
|
|
Dem lodräta stagen heter sidostöd+pendelstag till e39 De ser likadana ut men är höger&vänster,konstigt att de ej har samma namn. |
|
|
Caster stagen brukar man få byta,dom slits det mycket på. He de // Bengan Länk |
|
|
caster stagen är inte samma som pendel stagen, pendel stagen på en e34 går lodrätt mellen stötdämparen och krängningshämmar staget, kostar ca 150kr st på bmw tar ca 15 min att byta själv. Joakim Eriksson |
|
|
Glömde om man kör i gropar och det klonkar är det nästan alltid penlarna som är slut, bromsar du och det klonkar är det nog casterstgen. Joakim Eriksson |
|
| En E30 har inte dessa stag eller? Min 323a klonkar när man kör över ojämnheter nämligen. | |
|
har för mig att de inte hade dessa stag, klonkar det kan det vara bäramen som glappar, eller stötdämparen, lagringen. Joakim Eriksson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.