|
|
|
|---|---|
|
Har ett litet men mycket irriterande problem, när jag kör framåt och bromsar löst så tjuter det i höger framhjul, jag gissar på att belägget är slut för när man stampar hårt på bromsen så tjuter det inte. När man backar och bromsar så kommer det som ett dåvt ljud ifrån höger bakhjul, kan belägget vara slut där också? Kan det i värsta fall vara både skivor/belägg :/ skivorna ser fina ut när man kollar på dem i alla fall, har inte kollat beläggen ännu. tacksam för tips mvh, Jonas Länk | |
|
behöver inte betyda att bromsarna är slut mina tjuter också (bytt skivor och klossar för ca 1år sedan) kopparpasta tror jag man ska smörja med för att det ska sluta |
|
|
Okej, vart ska man kleta kopparpastan då ? mvh, Jonas Länk |
|
|
har själv alltid annvänt kopparpasta (bra kvalite' och gratis på jobbet) men fick höra att man ska annvända nåt smörjmedel som är avsett för det, tror det helt enkelt kallas bromsmonteringspasta. ej säker att det är nån större skillnad på det och kopparpasta, tror att det stod nånstans här på forumet så annvänd "sök innlägg". Frazze |
|
|
Men VART ska man kleta den ? ;) mvh, Jonas Länk |
|
|
Bromspastan smörjer man på baksidan av klossarna för att få bort tjutet när man bromsar efter rengöring såklart, brukar fungera bra. ---------BMW ///M3---------- |
|
|
Baksidan innebär det den delen som ligger mot skivan när man bromsar? mvh, Jonas Länk |
|
|
Oj, haha skrev lite tokigt :) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.