|
|
|
|---|---|
|
Hej e så att jag e på g och köpa en 540ia 97 a och undrar om det är några som haft probbs med dessa lådor?..För det verkar mer vara på dom gamla e34 an som växellådorna krånglar.. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det är stabila lådor om man servar dom och byter olja. Håller den för 405 hkr så är det ingen dålig låda och lär hålla länge med 286 hkr. Tror inte att nån 540 e39 åkare här på forumet haft nån rasad låda vad jag vet. Jag vet en e39 528 låda som rasat, men det är en klenare variant av 540 lådan. ///MVH Hasso Länk |
|
Tack för svaret!! Då får det bli en 540ia touring :) |
|
|
E39 lådan på 96 & tidiga 97 e samma som på E34 ZF5HP30 - att påstå att det är en dålig låda kan man glömma eftersom den används i ett samlig trevliga bilar nämligen BMW 750,740,540, Alpina B12,B10, + Rolls & Jagga. tex kan man eftermontera knappstyrning (switchtronic) till denna "gamla" låda 97 ersatte BMW den med en något svagare men modernare & betydligt lättare variant, Alpina behöll lådan under hela E38 serien till sin 5,7 och 6.0'a |
|
|
540is Var det -97 som lådorna kom med Steptronic? |
|
|
Det har varit en. hel del strul med den nya lådan fram till -99 . citat: en bilmek på BMW. spar till en.... Länk |
|
|
tänk på att V8+automatlåda=bensintörst a la mucho grande..... V8 rockar fett! |
|
///M ax |
Till TripleA: Saken är att det faktiskt kostar mindre med soppa om man har en automatlåda till en BMWåtta!! Kolla din instuktionsbok så får du se!! Dessutom så sparas motorerna mer om man har autlåda. |
|
jaså? vad som står i boken är en sak, men jag har fått uppfattningen av andra att den drar mer....men jag har ju som sagt manuell så jag har inte observerat detta själv...men inget är omöjligt..... V8 rockar fett! |
|
| Vet de som haft både 6vxl manuell och automat 540. Automaten är vesäntligt mycket törstigare är den manuella 6 vxl lådan, i synnerhet om man gasar mycket. | |
| 540 med manuell = nästan omöjlig att sälja. | |
|
540 manuell=mumsig bil,betydligt mera "vill ha" faktor i en sådan vagn contra aut enl mitt sätt och se :) Mvh Janne. |
|
| jo du lme en aut, lär ju vara extremt lättsåld...hahahahahah | |
| Och varför skulle det vara svårare att sälja en med manuell? De som provkört båda delar föredrar nog 6 vxl manuell. Definitivt en av de roligaste bilar jag kört någonsin. Jag gillade 540 med autmatlådan men så provkörde jag den med den manuella 6 växlade lådan och nu vet jag vad jag vill ha för bil... Eller rättare sagt SKA ha. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.