|
|
|
|---|---|
|
Min orginal CD växlare dog igår. När jag skulle byta disc så kom texten CD ERROR upp i displayen. Först fungerade eject funktionen som den skulle men idag var den oxå död. Har nån någon aning om vad det kan vara? Det kan ju vara nån simpel skitgrej! | |
|
Hade liknande fel, dock inte med orginalväxlare, men då dog hela växlaren helt och hållet vid ett skivbyte och inte ens eject-funktionen fungerade. Den verkade helt död. Skruvade isär växlaren och mycket riktigt hade inte en skiva fastnat vid skivbyte. Skruvade isär allt, plockade ut skivan försiktigt och skruvade tillbaka allt, sen dess har den fungerat klockrent igen! Felet jag gjorde var nog att jag hade växlaren "uppochner" när jag försökte byta en skiva. /eFx |
|
|
drar upp denna tråd igen. igår tog jag ut kasseten på min alpine 5952z-växlare och tryckte in den igen utan skiva i. tryckte på eject direkt för att jag ville sätta i en skiva, den lät en massa och sen funka den inte! error 1 i displayen och eject funkar inte. ska nog plocka isär och titta lite men har ju ingen skiva i som kan ha fastnat :/. förslag? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.