AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.149

Impregnera cab Z3

Lasse H
hej!
har skaffat bmw's imprgeneringsmedel. En liten plastflaska som skall spädas. Hur mycket kommer att gå åt vid 1 impregnering? Lika bra att ta hela innehållet o späda ut det eller räcker det med hälften så att man kan återanvända flaskan en gång till? Är det svårt? Alltså hur gör man? /Lasse H
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Jag läste på mz3.net på deras message board kring impregneringen och där var det en kille som hävdade att flaskan räckte till tre omgångar. Huruvida killen blandade hela flaskan och sen sparade mixen eller om han sparade koncentratet kommer jag inte ihåg. Skall se om jag har kvar informationen hemma, annars kan du själv söka på ovan nämnda guldgruva till forum, dock måste du registrera dig som medlem.

Jag skall själv impregnera min cab inom kort med samma medel och funderar i samma banor som du. Jag gör nog så att jag mixar en tredjedel av flaskan och ser om det räcker. Vore ju fint om man hade medel till två omgångar till så småningom...

ArctisZ3
ha
184
hakgle
325i Cab -92
635CSi -85
Första flaskan (nummer 83 12 9 407 802) jag köpte följde jag bruksanvisningen, d.v.s. hela flaskan och 2,5 liter vatten. Så mycket kunde jag inte göra av med. Andra flaskan delade jag med två, halva flaskan och 1,25 liter vatten. Z3 har mindre tygyta än E30 så ’halv dos’ borde räcka.

Tvätta och skölj suffletten. Blanda enligt ovan. Sug upp med svamp och krama försiktigt ur svampen på tyget. Låt vätskan sugas upp av tyget. Vätska som inte sugs upp av tyget suger man ’tillbaka’ igen med svampen annars kan det bli fläckar. Lägg på i skugga och låt det torka in i solen.

Var försiktig så att ni får så lite rinn som möjligt på lacken. Det ger grymt fula rinnmärken. Spola av lacken omgående om detta händer. Första gången jag impregnerade visste jag inte detta. Det blev cleaner och vax för att bli av med rinnmärkena. Nu är min bil Ditecbehandlad, jag vågar inte impregnera i år igen. Blir det samma fula rinnmärken går det ju inte att vaxa bilen.

Håkan
Lasse H
TACKAR TACKAR, jag blandade endast 50 ml o blandade ut med 500m l vatten. Det räckte gott o väl. Tyget sög inte åt sig speciellt mycket, så jag tror nog att tyget var välbehandlat när jag köpte bilen. Svårt var det i alla fall att undvika rinningar på lacken. Tog snabbt bort det med en trasa. Hoppas det inte blev några jobbiga fläckar utav det. Skall kolla när jag kommer hem ikväll... /Lasse H
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Jag impregnerade i helgen och var dum nog att blanda till hela flaskan. Det hade säkert räckt till 3-4 impregneringar :( Fick också lite rinningar på lacken som jag torkade bort så snabbt som möjligt, men det verkar inte ha blivit några fläckar.

__
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.