AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
494

Kyl problem E36 coupé

ErikNilsson
Hoppas att någon här kan hjälpa mig med följande problem. Min kompis E36 coupé -92 beter sig väldigt märkligt nämligen. (Jag har letat efter liknande problem i forumet men hittar bara inlägg där det är problem på andra hållet, dvs att man inte får upp värmen)

Trots att man har ställt in alla reglage på det kallaste så strömmar det bara ut riktigt varm luft både upptill vid framrutan och nedtill vid fötterna. Kopplar man på ACn så kommer det kallluft men då bara i mittenläget, och även här kommer det varmluft uppe och nere. Man kan alltså bara få kallluft i mitten oavsett om man har på ACn eller ej.

Är det något filter som behövs bytas ut eller är det något med kylaren som inte fungerar? Nu är det börjar bli varmare ute så är det inte så kul att köra runt med varmluft inne i kupén.

Oerhört tacksam för hjälp!
ErikNilsson
Finns det ingen vänlig själ som känner till anledningen till detta?
Gl
122
Glenn
525iM Touring -02
Tjena!

Med all säkerhet så är det värmeventilerna som är sönder, jag hade det så på min bil förra sommaren, och när dom är sönder så är magnetventilerna alltid öppna och därför kommer det bara värme. Och felet är att lindningen runt magnetspolarna har brunnit av. har du mer frågor så skicka gärna ett mail.

/Mvh
Glenn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.