|
|
|
|---|---|
|
Jag vet att det här ämnet har tagits upp många gånger, men oavsett vad jag skriver i sökmotorn så hittar jag inte det jag söker efter... Hur justerar jag själv min nivåreglering bak efter att ha monterat sänkningskitet fram? Jag letade först efter regleringsstaget som ska sitta till vänster om drivhuset, men upptäckte sen att det finns exakt likadana grejor på höger sida om, och på höger sida i framvagnen. Vad är det som gäller, vad måste jag göra, kan jag göra något eller är det bara att masa sig iväg till BMW för att låta dom göra det via DISen? Mvh, Pär | |
| finns det ingen som vet, jag undrar nämligen samma sak:-) | |
| Jag löste mitt problem idag genom att åka in till BMW, surra lite med meken och vips så var det klart. Jag hann inte dricka en kopp kaffe på tiden det tog att fixa till det. | |
| hur mycket sänkte du bak? var det genom datan?vad kostade det? hur mycket gick det sänka den? | |
|
Jag sänkte ungefär 25-30mm bak eftersom jag köpte Eibach Pro-fjädrar fram som sänker 30 mm, och det var genom diagnosuttaget. Gick på 10 minuter (och då tittade vi dessutom på mätarställning och fellogg). Kostnaden har jag ingen koll på eftersom jag bakade in det i priset för byte av radio och airbagssensor på 523:an som jag hade in samtidigt. Det gick ju dock ruggigt snabbt, och var väldigt enkelt så det kan inte ha kostat många hundringar. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.