AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
612

Problem med klimatanläggningen vad gör man?

sgharley
Hej!

Efter att jag spolat min BMW 323-97 underifrån så har jag fått problem med klimatanläggningen.
Panelen slocknar, fläkten stannar och knapparna är döda. Ibland händer det direkt när jag vrider om startnyckeln och ibland efter att jag kört en stund
Felet kommer och går.
Jag har kollat elanlutningarna på "pumpen" och på våtskebehållaren för kylmedel + alla säkringar
Är det någon som har några tips om vad det kan vara och hur jag kan fixa det (lämnar ogärna in bilen när felet kommer och går)

// Hasse
Ett ytterst vanligt fel på E36, problemet sitter i själva panelen där det troligtvis glappar någonstans. Om du använder sökfunktionen hittar du säkerligen något tips om hur man löser det själv. Annars så kostar det ca 2500 kr inklusive arbete för en ny klima-panel hos BMW.

/Erik
sgharley
Tack för ditt svar men, vad menar du med "sökfunktionen" ? Jag trodde att jag fått vatten någonstans.

// Hasse
stefannorr
Bara köpa nytt 2500 kr minst,har inget med din underredsspolning att göra utan bara en slump att felet kanske började då.Som sagt standardfel på BMW tyvärr.
Med sökfuntionen menade jag att man kan söka i forumet efter gamla trådar angående detta fenomen.

Länk

Där kan man bla hitta den här tråden:
Länk

Lycka till!

/Erik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.