|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
mätarställningen stämmer med servicebok och allt... bilen har varit i sverige i ett antal år... jag har tankat 86liter som mest.... då borde det gå i 90 liter.... Länk |
|
|
hmm jag har aldrig kört slut helt på bensinen... men jag har fått i 85 liter en gång så det borde sitta en 90litrare på den....=) Länk |
|
|
oj sorry.. Länk |
|
| Billy har faktiskt rätt, E34 har plåttank år 1988 dvs första årsmodellen resten har plasttank, men ser nu att Skunkjavels 525är från 1992 så då borde den rimligtvis ha plasttank...men vet att det finns vissa undantag, kan ha med import att göra. | |
|
Alla svensksålda BMW from 1989 har plasttank, på importbilar kan det variera friskt oberoende av årsmodell. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
Min -88:a ska ju ha 80liters tank, står 80L på mätaren också, men den går aldrig upp till 80 liter, utan stannar just över 60, fel på nå givare etc säkert. Men lampan som tänds när man har lite soppa lyste igår, så jag tog och tankade, det gick i 67Liter då... ska inte lampan lysa när det är endast några liter soppa kvar?! Tänkte bara ifall att det kan väl inte vara bytt tank till en 70litare, när de bara går in så lite, och när mätaren visar lite över 60 med fulltank?! Har ej kört slut tanken nångång och kollat, borde göra det! =P |
|
| Reservlampan börjar lysa när det är 8 L bränsle kvar i tanken. | |
| Okej 66+8= 74, nå jag har säkert STD 80L då! =) | |
| Jag har aldrig tankat mer än 67 liter och jag har en 80 liters tank och tankar alltid när lampan har lyst ett tag... | |
|
Min M5 -92b har plåttank...och den är på 92L.. He de // Bengan Länk |
|
|
Scannade in berörda sidor från en E34 katalog: Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.