AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
442

Så va även jag drabbad

Mi
90
Michael Hedlund
525imotronic-85
Nu har även jag blivit utsatt av dessa jä**a små vandaler. å det värsta av allt är nog att dom sitter och läser det här just nu(om dom nu kan läsa)för dom visste hur dom skulle gå till vega.Dom bröt upp ratt och tändningslås och sedan hotvireat den men när den inte startade så gick dom på batteriet med en startkabel mellan batteriet och tändspolen och när det inte heller funkade så har dom börjat att gräva i säkringsdosan men som tur va så fick dom inte med sig någonting och jag har vissa aningar om vilka som har varit framme,så jag har lagit ut ett tips till mina polare i den lokala mc klubben,så vi får väl se.Hur som helst så åker 17 tummarna av idag. mvh micke
Uuuussssshhhhh>>>>blir lika ledsen varje gång jag ser eller läser om bilar som utsatts för vandalism. Vet precis hur det känns. Fick själv erfara detta när jag tre dagar efter att jag hämtat ut bilen ny såg båda baklysena söndersparkade, suck(-:

Sverige är fantastiskt

/D

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Vilka jävla svin....

Jag förstår mig inte på folk som inte kan låta andras prylar vara ifred...

Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Att det skall vara så svårt att förstå.
"Jag har mina saker här, du har dina saker där.
Vill du ha någon av mina saker frågar du mig!"

Svårt?
Nej...att skala en banan kräver visst IQ 8, så då får man väl ha IQ 10 för att koppla detta då...*suck*

Det är jättetråkigt när sånt här händer och jag är själv drabbad för 3 år sedan. Dock fastnade dom på låset i förardörren...amatörer.

Mvh
Patrik

Prm2
735-87
NU har det även drabbat mig....inbrott i natt...F-N.
Fast de lyckades inte stjäla ngt utan bara sabba lite.
/Per
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Snacka om fegisar och ena riktiga kärringar som ger sig på andras ägodelar på detta sättet. En riktig man gör upp på plats med händer och fötter utan vapen, snorungar/räddharar/politiska aktivister vandaliserar och gömmer sig. Detta är väl inte synoymt för just Sverige utan händer överallt, men frågan är om inte den svenska jantelagen styr mer än vad man kan tro...vissa varumärken är inarbetade och sticker tydligen lite väl mycket i ögonen på folk..och de tål de inte..få här i landet kan glädjas åt andras framgång..så är det och är tyvärr kulturellt betingat.
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
tråkigt, surt även om man fick tag på den personen som vandaliserar och ger honom en omgång så är det en själv som åker dit i sista ändan.
Inte nödvändigtvis kanske. Många i detta klientel har jag hört har väldigt lätt för att trilla och slå sig i stentrappor osv!

FP
Visa användare
236
BMW-tjejen
BMW X5 35d -10
BMW M535i -87
BMW 530D Touring -02

BMWCS #07116
BMWSC #717
Jag har tyvärr också råkat ut för det där hemma på parkeringen.
Först är det någon som sparkar in vänster bakdörr på 750:n för att några dagar senare rispa en lång och djup rispa i samma dörr. Inte nog med det...
Några veckor efter det att jag köpte min M535i så var det någon som förmodligen har gått med nyckel och repat hela högersidan *suck*

Får jag tag på vandalen så blir det inte roligt för denne.......
Som sagt, de snubblar lätt!!

FP
Intressant att läsa man gör upp med händer o fötter förr var det bara händer.....
Man kan ju undra hur det är om femtio år.....
J#¤%&a kärringar de använde raketgevär riktiga män gör med uzi.....

Med ny vattenpump mm... :-)
max f
var det inte någon som hade gömt sig i sin bil sen kom snubben och rispa sidan på bilen med en nyckel så hoppa killen ur bilen och gick lös på vandalen sen när polisen kom så sa dom bara "har du ramlat" så polisen förstår nog och bryr sig nog inte så mycket om vandalen blir skadan på kuppen.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
max f exakt, poliserna är så himla trötta på att komma för att konstatera att ens bil blivit vandaliserad så det bryr sig inte om man ger dem en omgång, såvida vandalen bara är vid liv så att säga. Jag känner till ett fall där de låg gömda i bilen med golfklubbor och hoppade ut när vandalerna kom....tyvärr fick de inte in något slag på dem utan deras flyktbil fick inslagna rutor samt ett klubbhuvud gick av och for in i deras bil...helt underbart..såhär borde flera göra eftersom det är det enda rätta, dessa förövare kommer i stort alltid undan och kameraövervakning hjälper ju inte heller eftersom alla bara maskerar sig.
Blir ju orolig när jag läser sånt här.

Vart bor ni som blir drabbade av sådant här? Hur har ni bilarna parkerade?
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Hej!
I söndags när jag var på väg till min Bumse såg jag en fin e36:a som fått förardörrens ruta inslagen. Jag har faktiskt aldrig sett något sådant förut och blev alldeles kall...
Ägaren var informerad, fick jag i alla fall veta av en kille som putsade på sin S40.

Men det är förjävligt med människor som inte kan låta andras saker vara ifred.

Fredrik
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Hej igen
Kanske ska svara Jocke_999 också.

Jag bor tillfälligt i Staffanstorp (Skåne), förstörelsen skedde på Nevisborg (min bil står dock i garage).

Åkershus i Staffanstorp (där jag bor) är väldigt drabbat av bilinbrott, en granne har t.ex. fått inbrott i sin Nissan ur-Micra (av alla bilar). Stölden blev också därefter: två par GUMMIHANDSKAR!!! (tyvärr ljuger jag inte).

Fredrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.