|
|
|
|---|---|
|
Blev under helgen stående utan att kunna stänga av motorn. Inte roligt kan sägas (automat och v8). Det fanns liksom inga "lägen" när man vred på nyckeln. Lyckades dock till slut att med milt våld få nyckeln till stoppläget så motorn stannade. Det verkar som om det bara finns radioläge varpå batteriet nu också är urdraget. Låset är också allmänt kärvt när man stoppar i och ur nyckeln. Vill naturligtvis höra om det är någon som har några ideer? Är det låsbyte som gäller? Tack på förhand! | |
|
Det skulle kunna vara att nyckeln är utsliten, pröva med någon av extra nycklarna, funkade för mig fast då kunde jag inte starta bilen istället |
|
|
Nu minns jag inte hur det ser ut, men sitter tändningslåset fast ordentligt så att det inte snurrar med när du vrider nyckeln? Kanske dags att demontera övre och undre kåpan på rattstången och kolla lite. Om nyckeln är sliten tycker jag det borde gå lätt att få in den... Mvh Patrik _____________________________________ Mannen bakom Länk |
|
| Har fått hjälp att lösa problemet. Det var rattlåset som var trasigt, utmattat!!? Startar nu bilen med en skruvmejsel modell lång och får nytt rattlås monterat i morgon. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.