|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Man får väl ha halvljus + dimljus på dagen o kvällen, bara man inte gör det med möte med annat motorfordon. Man får ju ha helljus + halvljus + dimljus + ev extraljus på precis när man vill,dock ej så man bländar andra. T.ex kör man med halvljus + dimljus o polisen står vid kanten o stoppar dej kan dom inte säja något,men möter man dom..... Länk Länk |
|
|
Nu har jag testat själv :) Det kom in en e30 på skroten som jag demonterade ljuskontakten på, stog tydligt Schweden på den och visst satt automatiken i den. //Ticco Länk |
|
|
Man får INTE under några som helst förhållanden kombinera dimljus med halvljus. Böter oavsett om man möter snuten eller om de tar en med helikopter... Man får ERSÄTTA halvljuset med dimljus i dagsljus. Man får (men MÅSTE inte) kombinera dimljus med parkeringsljus under ovanstående förhållanden. Dimljuset bak får ENDAST användas i dålig väderlek (dimma, kraftigt regn, snörök e.dyl.). Kiip Spiiding! |
|
|
jag lyfter lite :) jag kör med park + dimljus på dagtid, men stör mig på att man måste trycka in ljusknappen från parkeringsljusläge till 0-läge för att ljuset skall slockna, dels för att det är lätt att glömma (vilket jag har gjort ett par gånger) samt att det är onödigt arbete då det borde gå att koppla om så att det går via tändningen....) på baksidan av ljuskontakten sitter där en stor kontakt, en av kablarna där måste ju ge ström till park.ljusen, borde man inte kunna dra den till tänd. låset istället så att ljusen slås av med tändningen? BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.