|
|
|
|---|---|
|
Bensin mätaren visar ibland riktigt. Men sen börjar den svajja lite för att till sist slå upp på full tank! Nån som har nå tips vart felet sitter, är d uppe i instrumentpanelen eller sitter d i tanken? Har haft samma fel nu på dom båda E30 bilar jag ägt. Har hört fler som har samma fel på sina bilar... | |
Köppen |
Min är också skum! Vid full tank visar den knappt 40 liter(max är 55 i min 318)! Jag har aldrig sett nån reservtankslampa tänd... den ska väl lysa upp som en extra rödmarkering? Jag har iaf grejat med mitt instrumenthus och bytt SI-batterier, det löste alla andra mätarproblem. Så jag har egentligen inget svar åt dej, men jag söker ett jag med! |
-BeeMWe- |
Rengör kontakterna för mätaren vid tanken. |
|
Finns många tänkbara felkällor i det systemet... Felet: kan vara kärvande nivågivare i tanken. kan vara oxiderade kontakter på givaren *troligt fel* kan vara instrumentets jordförskruvning som är dålig. kan ligga i instrumenthuset. kan vara kombinationer av ovanstående. kan liga någon annanstans i systemet... Tipset är att börja med det som är enkelt att åtgärda (såsom kontakterna på givaren), prova och se om det blivit bättre. Om inte är det bara att fortsätta. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
| Tackar för tipsen! | |
|
kontakterna vid givaren? Var sitter de? -Zaphi BeEmDouble Me! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.