|
|
|
|---|---|
|
Har ett mkt svakt tickande vid kall motor vid kammen, tänkte att någon lyftare har börjat strejka. Någon där ute som vet om de är utrustade med ventillyftare? TB740 E32 740 92 E38 740 94 MB 300 SE 87(byter kam) +11 R.I.P. | |
Dr.BMW@solna |
Jorå,hydrauliska sådana...... 336i-89,318i-88 |
|
Dr.BMW@solna: din 316 lär gå rätt bra... //Cosmos Söker 520 eller 528 E28!!! |
|
pasi |
cosmos----> e du ute efter delar eller hel bil??? h/pasi |
eddie |
316i i 225km\h eller nåt sånt va de va?? FY FAAN allså. :) VAD Kör du med KRUTANOL hehe Montana |
Dr.BMW@solna |
3:15 i slutväxeln=325km/h vid 7000rpm,har inte vågat testa än. 336i-89,318i-88 |
| TB, har du gått vidare med någon typ av felsökning eller ? Anledningen är att jag också har börjat att få lite "småslammer" vid kall motor. Dock inte värre än att det försvinner efter det att motorn blir varm. Lite oroad blir man ju till att börja med, men jag tycker mig märka att det först kommit nu när det börjar att bli lite kallare ute. Verkar att mest på den högra halvans främre del. | |
|
PJ Jag har mitt tickande vid vänster fämre delen av toppen. Jag tror att det kan vara slitage på kammen/lyftare/vipparm pga skev topp. Hade en ispropp i vintras, värmenålen snuddade vid rött. Detta är helt klart den mest pessimistiska scenariot. Tyvärr stärks det med nyblivna oljefläckar just på vänstersidan. Och, ja det började nu med kylan. Annars så har jag ett topp ex, svart/svart läder, härlig helt enkelt. TB740 E32 740 92 E38 740 94 MB 300 SE 87(byter kam) +11 R.I.P. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.