|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har råkat ut för att takluckan hänger sig i uppfällt läge Satt och vevade under tiden jag körde och vevade nog för fort och hårt, antagligen så har den kuggat över eller nått... Tips ??? | |
Aldric |
Min gjorde exakt samma sak. Jag löste det genom att trycka ner den och sen veva FÖRSIKTIGT för att ta upp slacket i vajern, det löste sig den vägen. Den delen av taket som veven sitter i kan du pilla loss med t.ex en skruvmejsel, där innanför finns lite att kika på :) Lycka till. |
|
Njae ... hjälper inte... den sitter så in i helvete hårt, De på verkstan sa att de kanske var tvugna att byta hela tak kassetten... ska det v erkligen behöva bli så ??? |
|
|
Hejsan Jag har samma problem, jag fick också igen min taklucka men sen dess har jag inte vågat att öppna den :D Väntar på att min bror ska komma hem så ska han få äran att hjälpa mig... Snubbarna på verkstäderna pratar mycket skit, inga problem att fixa en taklucka, sä länge man inte har cabbe :P ---- ♫ Mitt hjärta kan gå i tu, men min BMW kan gå i tusen bitar ♫ |
|
| Har oxå lite problem med min taklucka... Fastnade i öppet läge... Inge skoj... Men jag fick oxå igen den genom att trycka lite på taket och veva fram å tillbaka..Har sett att en skena som ska styra upp den i bak kant när man hissar den har spruckit av... Det gjorde nog att den gled efter på vajern.... Så det blir ett fint sommar jobb det...... Har haft ut innertaket och luckan oxå men då gav jag upp.... Så alltså blir det ett nytt försök iår.... :) | |
| Hej.. Det var ett tag sedan... Har inte fixat takluckan än men såg för ett tag sedan att det fanns mekartips på xakt hur man fixar luckan. Var inte smart nog att skriva ut det. Men nu värkar det vara bort taget...?? Tas dom bort efter ett viss tag lr är det bara jag som är värdelös på å söka?? Måste bara tacka Autopower för en Ruskigt bra sida!!!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.