AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
417

M5 -1995 - vinterfälgar?

Hej
Jag har stora funderingar på att köpa en M5 (e34) Touring från 1995. Som bekant har denna årsmodell bland annat uppgraderade bromsar och 18-tumsfälgar.
Har hört att på de tidigare M5:orna kunde man få på 16" fälgar för vinterdäcken. Måste man då ha 17" vinterfälgar på M5 av 1995 års modell för att de stora bromsarna skall få plats? Blir det väldigt dyrt med 17" vinterhjul? Eller avråder ni skarpt mot att överhuvudtaget kravla runt i slasket vintertid med en så fin bil?
Mycket frågor och här är en till: Vad skall man, mer allmänt, mest se upp med vid köp av ovanstående åk?
Tacksam för svar!
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Så vitt jag vet måste man ha 17", har själv 17" med BiTurbo bromsarna som "bara" är 332 mm (345 på M5-95)

skall visst finnas några 16.33 tumsfälgar har jag hört men vet i övrigt inge om det.

Annars bara att konstatera att Nokia säljer dubbade 17" hakka 2 225/45 - dom e helt grymma på vintern (förutom priset)

kolla genom ett komp. prov att kompressionen är ok på alla cylindrar. En sprucken topp är aldrig skoj, det slutar alltid med att man måste lägga i en begangnad bytes motor p.g.a dyra reserv delar. Tror en ny topp kostar ca 60.000kr! Motorn i huvudsak, bromsar, samt leder, bussningar i fram o bakvagn.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.