|
|
|
|---|---|
|
så här ligger det till: har en 325i -87, i pappren står det att det är 170hk (125kw, typ) men i annonsen när jag köpte bilen stog det 179hk (132kw) då är frågan: vad stämmer? skulle ju gärna vilja tro på 179 hk men man måste ju va säker innan man skryter för polarna=) nej allvarligt. hur ska jag ta reda på vad som stämmer, och hur gör jag de ?! kan bilen va chippad? eller nått annat kul ? =) /tacksam för svar. I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool! | |
| Du kan kolla om den är chippad på det här viset.När du motor bromsar och du har orginal chipp så går bränsleförbrukningsmätaren ned på noll och det gör den oftast inte om den är chippad. | |
| Varvstoppet är 6500orginal, på trimchip brukar den flyttas upp lite. | |
|
åh ok, tack så mkt. En annan fråga: på ekonomi mätarn så är 0 till vänster, längst åt höger är det 3 tjocka streck. varför går ekonomimätarn till höger på tomgång? borde ju gå till NOLLAN tycker man. I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool! |
|
|
Det där om den går ner till noll tror jag inte på.. jag testade före och efter chipp-byte och det var ingen skillnad.. gick ner till noll vid motorbroms i bägge fallen. /Jimmy Länk Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU! |
|
|
Den kan ju inte stå på noll för det stämmer ju inte. Man kan ju inte mäta liter per 100km när man är stillastående /vilket man brukar var på tomgång) därför går den längst till höger. /T.P. Länk |
|
|
aa T.P. inte så dum du inte =) tack I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool! |
|
X. |
Självklart går ekonomimätaren i botten om man står still på tomgång. Eftersom bilen inte rör sig över huvud taget men motorn är på så drar den vid det tillfället oändligt antal liter / mil. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.