|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om Toyo är spårkänsligare än andra däck. De däck jag har är Toyo Proxy (eller något liknande) 225*16. Och de är väldigt spårkänsliga. mvh Berg - Länk | |
|
Hej! Jag kör på Toyo Proxys,och tycker inte att dom är speciellt spårkänsliga.. hjorten |
|
|
Berg, de vanligaste anledningarna till spårkänslighet är fel offset på fälgarna (ET) eller felaktig hjulinställning. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Mattan |
Har precis bytat däck. Hade Toyo Proxes och från det att dom var 50% till knappt lagliga var dom fruktansvärt spårkänsliga. ,,,på originalfälg med rätt ET. |
|
kör med toyo proxys fram 8.5/225/40/17 på M3:an men har inga tendenser till spårning...hade dock grymma problem på min förra bil(325c-94)körde då med 8.5/235/45/18 khumo supra däck runt om å det var inte det minsta trevlig även efter fram och bakvagns inställning...fick parera hela tiden för att hålla bilen på vägen i farter 90+ Länk |
|
|
Hade på Beemern med det var ingen fara. Däremot så har jag lite spårkänningar nu. |
|
|
har 18" 235/40 nu och de fungerar bra.. Tyvärr var ett däck ovalt! /Jimmy Länk Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU! |
|
| Hade 235/35 -19 fram på M5 o de spåra betydligt mindre än med 235/40 -17 på Schnitzer fälgar med aningen felaktig offset, 13mm istället för 20mm(fälgarna,både 19" o 17" e 8,5" breda).19" har 20mm offset...Skulle tro att du kanske börjar få lite sliten framvagn eller nåt sånt om du får tokparera hela tiden... | |
bmwracer |
har 255/35 18" bak och 235/40 fram på min M3:a och jag tycker att dom e utmärkta |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.