|
|
|
|---|---|
|
hej.. Jag har en 320 e30 -86. Den ser ut som en X3:a =), och ja vill sänka den. Men kan man bara köpa sänkfjädrar, eller måste jag köpa sänkningssats me dämpare å hela kittet.??.. Ja har hört och läst att med bara fjädrar så kommer hjulen att stå snett. Det kan ju inte vara så bra för däcken. Jag vill inte riskera att få sne nötta däck eftersom att jag kommer att måste göra en hjulinställning pga av att dom gammla sommardäcken är sne nötta. | |
|
en rimlig sänkning med bara fjädar är ingen fara, däremot skall du byta dämpare om du sänker mycket annars blir det fel... www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. |
|
|
Hjulens vinkel kommer inte att påverkas av stötdämparna! Det är fjädrarna som bestämmer höjden på bilen. Eftersom E30 har mycket begränsade inställningsmöjligheter i bakvagnen, kommer du säkert att få en bil som är "ko-benad" om du sänker mycket. Då sliter du insidan av däcken.... Du bör helst byta till stötdämpare som är avsedda för lägre/hårdare fjädrar för både komfort, väghållning och för att du kommer att slita ut de gamla dämparna rätt snabbt med hårdare fjädrar (större krafter som skall kontrolleras) om du byter till sänkfjädrar! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| jo men ni skriver om man sänker mycket??..vad är mycket i samanhanget..ja vill inte ha en bil låg som en f1 bil..de ser brutalt ut =)..men den ska gå å köra..vad rekomnederar ni för sänknig??..ja ska tyvärr bara ha 15" på den, så ja måste sänka den rätt mycket tror jag.. | |
|
??..hmm?? Tvåan Är Första Förloraren |
|
ant |
När bilen är "mycket sänkt" brukar man prata om en sänkning som resulterar i 30 mm lägre chassi. Angående dina funderingar på fälgstorlek så spelar det inte så stor roll så länge du behåller rullomkretsen på hjulet. Mina 17" hjul har lägre rullomkrets än mina 14" vinterhjul. (215/40-17 - 185/70-14) Att bilen blir högre med större fälgar är en synvilla. Dock så gör en sänkning mer för ögat om du har större fälgar. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.