AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
591

CD växlare till E38?

wiseguy
Jag har nu under en längre tid sökt efter en CD växlare till min E38 740i -96. Problemet är att jag behöver original växlare som funkar tillsammans med navigatorn samt med rattens snabbknappar. Någon som har en aning om vart jag kan få tag på växlaren och finns det någon som har samma problem ?

Fredrik

hej till alla i forumet föressten!
Scheckheft
Hej, frågan har varit uppe förut. Beroende på om du har TV/Navi och Business radio finns olika monteringssätt. Växlaren finns på BMW. Ebay kanske har något. Kolla även BMWBörsen.
Här kan du hitta svar:
Länk

/Scheckheft

Länk
wiseguy
Jag har inga problem med att koppla ihop själva varan. Däremot har jag problem med att få tag på växlaren. När du menar att växlaren finns på BMW, menar du då att jag ska bege mig till någon BW group reservdelsaffär någonstans i stan?

Fredrik
wiseguy
Jag har inga problem med att koppla ihop själva varan. Däremot har jag problem med att få tag på växlaren. När du menar att växlaren finns på BMW, menar du då att jag ska bege mig till BMW group eller BMW återförsäljare och köpa därifrån direkt eller ?

Fredrik
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Den kan du köpa hos varje auktoriserad BMW-handlare!

Har sett att det finns alternativ till "original" (kostar nog lite mindre!):
Länk

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
je
158
jesperw
540iA Touring - 95
Var i exakt samma sits och forskade själv i detta för litet mindre än 1 år sedan och det slutade med att jag fick tjacka en på BMW för 6500:-.

Om du kan koppla själv är det att föredra eftersom BMW tar nästan lika mycket för att koppla eländet.

Lev väl och lycka tilll!
Visa användare
382
Micki
740ia-95
Det finns begagnade orig. kolla på Länk
wiseguy
Uppskattar eran hjälp otroligt mycket, tyckte också att Alpine hade någon CD växlare som funkade ihop med Navigatorn och snabbknapparna på ratten!
Finns även "singel-CD"-spelare som funkar ihop med multiratten...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.