AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
730

Byte av blinkersglas

Har köpt mig en 520 -89 (e34) passade på idag att bestälal vita blinkers glas fram och på sidorna (skärmarna).

Fråga är nu hur svårt/enkelt är det att byta? Ska hämta BMWn på fre det kanske ger sig själv hur man gör eller? Om nån har någon bra instruktion eller sida så vore jag glad om ni kunde posta url hör.

Alla tips mottages tacksam, jag är totalt ny på skruvande av bilar (om nu blinkersglas bytande kan räknas).

Sen bak, finns det nåt ställe där man kan köpa färdiga glas som är helröda eller ev med vita blinkers bak också, är ju olagligt och lacka själv. Det får gärna vara billigare än de 1895 som Hova.com tar, eller är det svårare och få billigare än så?
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Det ger sig själv hur du skall göra när du byter.
Fram var ett rent HELV**E på min då det är sjukt trång när man har V8 under huven, men dom sitter med 3st skruvar (2 framåt, 1 i sida).

Sidoblinkers sitter med en skruv samt en liten klämma i bakkant. När du lossat blinkersen, skjut den lite framåt så lossnar den.

Mvh
Patrik

114
BMW slöarton
325iM Cab -94
Det är jävligt trångt med 6an med kan jag intyga. fast bara på förarsidan där servovätske behållaren sitter ivägen rätt bra.

Its not what you got.its how you use it
bl
91
blazern
750iA -92 (E32)
När jag bytte i fram på min så lyckades jag tappa bort en skruv då behållaren med spolarvätska satt lite smått i vägen :)

mvh, Jonas

Länk
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Det rekommenderas att du först tar bort spolarvätskebehållaren, så blir det lite lättare att komma åt.
tyckte att det va svårare på vänstersidan...=/
om du inte vill pröjsa så mkt så kolla på bmwbörsen ... brukar finnas begangnade där...
själv tyckte jag att det va värt 1900spänn för dem där bak...
blev assnyggt på min bill =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.