|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Dags för nya däck. Jag tänkte köpa en uppsättning Hankook Ventus 235/40 och 255/40 från www.dackonline.net Är det någon som har haft/har Hankook Ventus och vet om de är bra/dåliga? Tack på förhand! Mvh Johan | |
|
Inte världens bästa däck men det utger de ju sig å andra sidan inte för att vara. Mina erfarenheter: bullriga, spårkänsliga men hyfsat slitstarka. Jag skulle inte köpa dem igen. |
|
| Ska tillägga att det var i dimension 225/45/17. | |
|
Har hört en del dåligt om de gamla 102orna. Däremot verkar de nya 104orna vara bättre. Är nog ett bra köp i den prisklassen... /Johan [CUL8ER] |
|
|
Har 102or på E36an,225/50-16(satt på vid köpet) Lite spårkänsliga(jämfört med E30n)vet ej hur E36an beter sig med andra däck än,är för snål för att byta innan de är slut. Däcken hörs,men inte så det blir riktigt störande. Torrgreppet har jag upplevt som bra,inga konstiga tendenser än. Våtgreppet är inget vidare,släpper gärna ut bakvagnen i rondeller och 90kurvor(ASC får jobba)om man kör lite hårdare. Har kört 1300mil sen bilen införskaffades och har inte märkt att det skulle slitas något nämvärt(jämfört med Falken på E30n,de slits!) Komforten är bra om man bortser från vägljudet. Nu vet jag ej priset på dessa,men förmodligen ett hyfsat lågprisalternativ(om skillnaden är är tillräcklig mot kvalitetsdäck) Är 104orna tystare så skulle jag mycket väl kunna tänka mig att införskaffa sådana när det är dags för byte(får väl tat lugnt när det är blött) Henrik |
|
|
Hej. Jag har hankook på min kärra. Tycker dom e bra. Haft dom på ett år.. många mm kvar.. kanske för att jag har svårt att spinna med min bil men lugnt kör jag inte alltid...hehe.. 245/45/17 bak och 215/40/17 har jag fram på kärran. Tycker inte att dom e speciellt spårkänsliga.. inte märkbart iaf... Vet inte ifall d e 102 eller 104 däck.. kan kolla snart..tänkte gå ut o fixa lite me kärran i de fina vädret!! mvh Daniel ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
Jag kör med Ventus Sport K104 och tycker de fungerar alldeles utmärkt, säkert inga däck som fungerar på bana, men där åker jag inte med bilen ändå. Så vid normal eller lite sportigare landsvägskörning tycker jag de är mycket bra till det priset. Men satsa på 104'a modellen, de andra har jag inte hört något bra om. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
Jag har 102:or på min, tycker du fungerar riktigt bra, trodde de skulle vara sämre än de är. Våtgreppet, iallafall i kurvor tycker jag är riktigt bra, och torrgreppet är det inget fel på heller. Och spårkänsliga är de inte alls, inte på min bil iallafall. Finns säkert många däck som är bättre men jag har inte tråkigt med dessa däcken på M5an.......... Mvh Patrik |
|
|
Hej alla! Jag åkte tidigare Falken FK451 i dimension 245/40*18 på en 523 iM. Nu åker jag Michelin Pilot Sport i dimension 225/40*18 på min 323Ci. Det är skillnad som natt och dag. Kommer inte att återgå till de billigare däcken senare, utan det kommer att bli lite dyrare inköp, enligt mig värt pengarna. MVH Tobias |
|
|
Tobias, variligger skillnaden som mest? _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
| Satt Hankook på när jag köpte bilen. Höll en bra stund, men när det var blött gled man omkring som på is och det vibrera en del. Har haft Pirelli Zero och Michelin Pilot efter det och Michelindäcken är klart bäst. Vibrerar ingenting och har ett grymt grepp även när det är blött. Har dock inte provat dem nya hankook, men de är säkert skit också. | |
|
ok.. jag ska inte köpa hankook :P |
|
| hade hankook 102:or på min turbodiesel golf o den svarvade lös på blöt asfalt ända till trean men på torrt gick det fint. | |
Daytona |
Kör med Hancook K104 och är hittills nöjd med dom trots som att nån nämnde tidigare att det är lite dåligt grepp vid blött väglag. men annars så är dom bra slitstarka och ger ett bra grepp. Helt klart prisvärda. Kör med 225/40 18 245/35 18. |
|
Kör på 104:or och är mycket nöjd. Som någon sa, antagligen inget för bana. Men ett kompetent vägdäck med rimlig prislapp. Har gjort runt 2000 mil på dom, och än finns det gott om mönster kvar. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Hankook har fungerat kanonbra för mig... Klart pris värda...vill inte köp för dyra däck typ Pirelli Rosso eller vad dom nu heter. Ha de // Bengan |
|
| Jag köpte Hankook Ventus till min förra bil Peugeot 406, jag tyckte att det fungerade bra. Hade inga som helst problem. | |
|
Jag har ventus 225/45*17 runt omo och är väldigt nöjd. Inte alls spårkänsliga eller bullriga tycker jag. Jag har haft både dunloop och michelindäck som har varit sämre! vet ej om det är 102 eller 104 ska gå ut och kolla under dan. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
Sport K104 var det jag hade. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.