|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Ska lacka om min bil och vill ha det riktigt seriöst gjort. Var går gränsen för riktigt seriöst? Jag har tänkt att alla rutor ska bort, motorhuv och bagageluckan, vingen o bakrute vingen, dörrlister och lampor mm. Dvs rubbet. Är detta overkill eller är det såhär en seriös lackering går till? Vill inte ha nån lackskarv... Nån med erfarenhet? /Edvard BMW CS # 4503 | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jo det är seriöst:)) Rutorna är ju kanske inte nödvändigt att plocka bort men absolut ingen nackdel. Kan ju dölja sig mycket under fönsterlister mm. Luckor är bäst att jobba med om de sitter kvar på bilen och lackas samtidigt som övriga bilen, sedan är det ju lackerarens sak att möta dina krav på hur just du vill ha det. ///MVH Hasso Länk |
|
Skulle bara påpeka att det kostar en hel del att omlackera bilen seriöst, har kollat lite på det själv.. från 10.000 och uppåt om du gör det mesta av för arbetet själv, det vill säga som du sa tar av huven, bagageluckan osv.. No retreet, no surrender |
|
| Det låter bra att du tänker så seriöst, fram och bakruta är bra att ta bort men inte sidorutorna (onödigt), alla lister ska ju naturligtvis bort. Det brukar bli väldigt dyrt om lackararen ska lacka dörrar huv och baklucka löst för det kommer att bli minst tre olika lackeringar i och med att han eftersträvar att ha lite i boxen åt gången (för minimalt med damm) och dessutom så vill han kanske lacka alla plastdetaljer för sig (mjukmedel i dessa för färre stenskott). Men slutresultatet brukar vara grymt bra, har själv gjort det på några bilar och ägarna har varit jättenöjda (skryt!) men som sagt billigt blir det inte men vill man ha ett bra resultat så! | |
|
Tjenare igen. Efter att ha pratat med flera som lackat om sina bilar, så konstaterade alla att jag var ute och cyklade. För så seriöst som jag tänkte vara, var helt enkelt över gränsen. =) Men nu är det bestämt. Jag tar ut alla rutor utom bakrutan eftersom där kan man ta bort listen. Huven och bakluckan får sitta på under lackeringen. Självklart ska fram- och bakspoilern demonteras tillsammans med lyktor, frontplåten, lister mm. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Bumper: vad landade priset på ungefär mellan tummen o pekfingeret? Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
vill du göra ett sån jobb så vänd dig till profssen det finns en kille i gbg som e sverige 1a på billackering han heter lars göran magnusson o jobbar på volvo i mölndal ,vill du ha hans nummer så ska jag fixa det lycka till |
|
|
wendtan: Priset för en seriös lackering 10k. Men det är "special price only for you". =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Jag betalade 15 tusen för lacken på min M3:a bilen var under renovering så den var "rensad" /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 Länk |
|
|
Vilken färg ska du ha? ---- Min FD,M3 DAYTONA Länk ---- |
|
|
om det är 'specialprice only for you' som på kanarieöarna så lär det ju vara prutbart minst 50% till ;) ///danne |
|
|
Hej igen. BMW-Danne: Hehe, njae, får man ett sånt bra pris från början så vill jag inte pruta, utan lägger hellre till lite till för att få det kalasbra. Lackeraren är informerad att detta gäller en "utställningsbil", och 2 lager klarlack. Hade jag inte haft dessa krav så hade priset varit 2-3k billigare. Färgen i fråga är Cosmossvart metallic. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Jag ska göra en nedlackering och har kollat runt priserna lite där jag bor. 3500-4000 på ett ställe. 3000 på ett annat, och sen iafton så hittade jag en kille som hade sitt företag vilande. Han gör jobbet för 1500 spänn och då köper jag färgen. Det jag blev lite tveksam till var att bl a en lackerare sa att "plasten är ett h-e, måste göras typ en plastbehandling" Det sa inte denna kille nånting om..Sa att det är mer aktuellt om det är mjukplast. Det jag skulle köpa var 1L klarlack, härdare, och thinner. Behövs det verkligen inte mer..? Vill ju att det ska bli ordentligt och bra gjort men jag kanske bara funderar för mkt.. Jörgen |
|
|
Lacka karossen tom utan luckor o dörrar! , det gjorde jag m min gamla 325c -92, inga lackskarvar nån stans, lackade motorrumet först o maskade in det så skruvkanten på skärmen blev lackad ihop m karossen, lika m dörrar o baklucka, då kommer man även åt o få riktigt snyggt runt dörrgångjärn o insidan på dörren, där det brukar se taskigt ut. Lacka dörrarna hängande så både in och utsida blir lackat samtidigt Lackade i 3 omgångar, kaross-dörrar+luckor-m3 pkt+annan plast, det är mer jobb(o kostar om man inte har kontakter) men ska de vara perfekt överallt så e det de ända som gäller, go for it:) seastream styled |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.