|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Har ni hört detta då? jo nu skall ni få höra vad Fb säger!!! när jag täcknade min försäkring så var startspärren fullt godkänd men nu helt plötsligt när jag måste använda den så var startspärren inte godkänd längre så dom drar av 25% i ersättning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! VA fan e' det frågan om! Va skall man göra nu då?tänker överklaga e'klart men om dom säger nej ändå? jaja...jag blir så trött!!! //snart föredetta M5 ägare. |
|
|
Det låter riktigt överjävligt faktiskt. Så kan de knappast göra. Överklaga eller hota med ARN eller gör vad som helst. Så kan de knappast tro själva att de kan göra. Förresten. Vad har du för försäkringsbolag? Verkar som att man skall passa sig för dem. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Been there... It mitt fall så besiktades bilen innan av en snubbe från försäkringsbolaget, som godkände bilen, men när den sedan blev stulen så var larmet helt plötsligt inte godkänt längre... Det var iofs den första gubben som hade gjort fel, men det gjorde ju inte mig gladare för det, +10000 i självrisk :( |
|
| 111: Vad hade du för startspärr? Vilket FB har du? | |
|
B10Tobbe: Vilket FB hade du då? __ Länk |
|
| Trygg Hansa | |
| Länsförsäkringar | |
|
111: Fabrikat/modell på startspärr? Jag har också M5:an försäkrad hos TH så jag måste kolla upp vad som gäller. |
|
| Det är den orginalmonterade startspärren. | |
|
111, Om fb försöker dra av 25% så är det avtalsbrott. Stäm skiten ur dom. /Erik |
|
|
Erik G: Sid 57 i villkoren säger "minskas med normalt 25%" utan godkänd startspärr. Länk |
|
|
I Finland frågar försäkringsbolaget inte ens om du har lås på bildörren:) Samma premie fastän du har inga extra stöldskydd som om du hade en A-1 Abrams stridsvagn med tillhörande besättning parkerat brevid:) -We can't stay here, this is bad country! |
|
|
Kane, Enligt 111 så var den ju godkänd vid avtalets början... mvh /Erik |
|
|
Skade avdelningen tar ifrån sig ansvaret och skickade vidare ärendet till kundservice som nu skulle ta upp detta med säljaren av försäkringen...han låvade att ringa tillbaka 10minuter senare men efter en veckas ringande och diverse lämnande medelande till honom så fick jag tag i honom,men ännu inget svar hade han fått från försäljaren...han lovade denna gång att ringa tillbaks efter 10min...men 3tim tog det och han hade inget svar åter igen. Han lovade åter igen att ringa tillbaks dagen efter , men vad tror ni.....har inte hört av han än....3dagar sen!!!!!!! fortsättning följer... //111 |
|
|
Erik G: Visst är det så. Men det gäller säkerligen bara det första året. Nästkommande år får man kolla upp om villkoren är förändrade vid årsförfallodagen. Jag vet inte dock inte i det här fallet hur länge sedan det var som 111 tecknade försäkringen. |
|
|
Jag tecknade försäkringen för drygt 2½ månad sen. //111 |
|
|
111, Ligg efter f-bolaget, ring ohämmat tills dom inser sitt misstag :) /Erik |
|
|
Nu har jag äntligen fått tillbaka min M5'a, det var på tiden...2½ månad på verkstad...jaja säga vad man vill om det, ngn bråska hade dom då inte. Nu har jag haft bilen i 3 dagar och i går blev den utsatt IGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! någon JÄVEL har dragit en nyckel från fram dörren över till bak dörren......Jag blir så J...a trött! vad e' det för fel på folk(om man nu kan kalla dom det). Köper nog en volvo 245'a istället. //111 |
|
|
Usch, lider verkligen med dig. Det enda sättet att slippa sabotage verkar vara att ha bilen inlåst i eget garage. Jag skällde ut en gubbe i går som backade till det tog stopp in i en fickparkering så det small i bilen som tog emot, han tyckte det var trångt? PARKERA NÅGON ANNANSTANS DÅ! Folk verkar ha j**ligt svårt att respektera andras egendom. Lättare med Volvo ja, även om det är en ny V70 OceanRace edition med all utrustning verkar det vara roligare att repa BMW's, oavsett årsmodell. Trist är det... /Wille |
|
Pontus Fritsche |
Skylta om bilen till en 520 eller liknande så är det väl ingen som rör den sedan... ;-) Pontus |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.