AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.911

M5 stulen

Sida 1 av 3
För några dagar sedan blev min M5 stulen!...alla tänkbara stöldskydd men icke! hur F..n bär dom sig åt?
Fan vad trist, vart blev den stulen och vilket regnr, så man kan hålla utkik...
Polisen har redan hittat den...men hur bär dom sig åt att köra med bilen när start spärren är aktiverad???
men tack för visad respons...
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
I värsta fall kan de ju lasta bilen på en lastbil för att sen arbeta i lugn och ro.

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
Co
129
CompuTerror
M5 3,6l, 1990
Går larmet att installera, så går det att avinstallera.
Har klurat mycket på stöldskyddet i min bil... faktum är att många larmtillverkare skriver vilket larm det är på dekalerna... då är det ju lätt att veta vad man siktar in sig på.
Jag bad en kompis som jobbar som skade besiktare på ett försäkringsbolag att "Stjäla" min bil... vi kopplade ur hornet för larmet och hade nervevade rutor. Rattlås, dörrlås och tjuvkoppling brydde vi oss inte om, att det går fort råder det ju inget tvivel om.
Vi skruvade loss panelen till vänster under ratten och sedan tog det han cirka 45 sekunder så var larm och startspärr historia...
Mitt larm har till och med en snabbkontakt för alla kablar och låg väl synligt under den panelen där tydligen dom flesta montörer lägger in sina larm...

Länk
Visa användare
140
HenrikM
BMW 525it -05
BMW 318it -02
Min M5 blev stulen på Roskildefestivalen Förra sommaren. Men polisen hittade den dagen efter & ställde den på polisstationen i köpenhamn. Dessutom plockades viss elektronik ut (vet inte riktigt vad, min danska är inte super) för att inte bilen skulle kunna stjälas igen. Men när bärgarna kom till polisen för att hämta hem bilen till Sverige, så har den trots detta blivit stulen igen!! På polisens parkeringsplats!! Snacka om att M5 är en eftertraktad bil!

Henrik"M"