AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.911

M5 stulen

Sida 1 av 3
För några dagar sedan blev min M5 stulen!...alla tänkbara stöldskydd men icke! hur F..n bär dom sig åt?
Fan vad trist, vart blev den stulen och vilket regnr, så man kan hålla utkik...
Polisen har redan hittat den...men hur bär dom sig åt att köra med bilen när start spärren är aktiverad???
men tack för visad respons...
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
I värsta fall kan de ju lasta bilen på en lastbil för att sen arbeta i lugn och ro.

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
Co
129
CompuTerror
M5 3,6l, 1990
Går larmet att installera, så går det att avinstallera.
Har klurat mycket på stöldskyddet i min bil... faktum är att många larmtillverkare skriver vilket larm det är på dekalerna... då är det ju lätt att veta vad man siktar in sig på.
Jag bad en kompis som jobbar som skade besiktare på ett försäkringsbolag att "Stjäla" min bil... vi kopplade ur hornet för larmet och hade nervevade rutor. Rattlås, dörrlås och tjuvkoppling brydde vi oss inte om, att det går fort råder det ju inget tvivel om.
Vi skruvade loss panelen till vänster under ratten och sedan tog det han cirka 45 sekunder så var larm och startspärr historia...
Mitt larm har till och med en snabbkontakt för alla kablar och låg väl synligt under den panelen där tydligen dom flesta montörer lägger in sina larm...

Länk
Visa användare
140
HenrikM
BMW 525it -05
BMW 318it -02
Min M5 blev stulen på Roskildefestivalen Förra sommaren. Men polisen hittade den dagen efter & ställde den på polisstationen i köpenhamn. Dessutom plockades viss elektronik ut (vet inte riktigt vad, min danska är inte super) för att inte bilen skulle kunna stjälas igen. Men när bärgarna kom till polisen för att hämta hem bilen till Sverige, så har den trots detta blivit stulen igen!! På polisens parkeringsplats!! Snacka om att M5 är en eftertraktad bil!

Henrik"M"
Ja..det är verkligen skit att vissa typer inte kan hålla tassarna borta och köpa sig en egen bil.
Var och inspekterade min bil nu på BMW Group dit bärgarn hade bogserat den, tråkiga skador...dom hade slagit ett hål i dörren under låset och borrat ut låset sedan???? och så var ratt låset borta. ratten var sågad i två delar för att få bort rattkryckan(ingen stor ide att ha en krycka) och så var det MYCKET oljud i motorn...snyfft.hoppas det inte är ngt allvarligt...sen var det sågmärken i instrumentbrädan när dom tydligen sluntit med sågen....F..n va onödigt!!!!!!

//Vansinnig M5 ägare.
asså jag blir så jävla lack!!!!
jag sålde min m5 tack vare att folk inte kan låta bli dem..
den blev stulen en gång och repad ... ja jag vet inte hur många grr....
fattar inte varför folk är så jävla avundsjuka.... lr jo det fattar jag för m5 e en jävligt fet bil.. men men... man kan val titta på den istället för att slipa sina nycklar på den...=(
52
134
525I 93
BMW M5 3.6-90
Tråkit att läsa om allt elende.... Köpte själv en m5a 1990 och vad tror ni?? Jo nån jäääävvvlllaaa tog sin nyckel eller liknande och drog över motorhuven. Tack för de sa ja......

kimozabe
Psykiskt skadade eller avundsjuka?

Iaf hoppas jag inget av det sagda händer mig när jag åker till Roskilde i sommar....

Hjälper det att lägga nåt slags pressenning över? eller blir dom mer avundsjuka då?

Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Min farbror ägde en gång i tiden en BMW M5-92 som vart stulen i Danmark där han bodde. Bilen sågs senare samma kväll när tjuvarna tankade och flydde. Polisen ringdes upp vilket resulterade i en biljakt, som slutade i ett hus efter att ha varit genom en trädgård först, Det var inte mycket M5:a kvar efter den turen, snyfft!

Att man inte kan ha sina saker i fred!

// Simon
Tycker mycket synd om dig, väldigt tråkigt när sådant inträffar.

Frågan är ju om man verkligen vill ha tillbaka en bil som varit stulen och svinklörd? Jag skulle ju aldrig ta emot en bil som varit stulen och speciellt då inte en M bil.
Bättre att försäkringsbolaget får lösa in den och att man letar någe nytt eller?

-----------------
Mvh.
Robban Johansson
Bilen har nu stått på BMW i 2 månader och skulle få tillbaka den i fredags, men...när jag skulle hämta den så var den ju inte klar.
Den avsågade ratten satt fortfarande i låsen var inte bytta och dom hade inte bytt ngn olja som dom sa att dom gör på alla stöldbilar.
Och när jag provkörde den i fredags så visade det säg vara mer fel på bilen...förarsätet var knäckt..gnisslande svampig koppling..rasslig växelspak..framvagnen var skev..knackar i motorn och motorn var väldigt orkeslös,fans liksom ingetklös eller ork i den..+ att det luktade bränd olja i bilen....!
Va fan!!!! e' det frågan om...jag blir vansinnig!

Hade bilen i 10dagar innan den blev stulen och har nu varait ägare i snart 2½ månad...mycket nytta jag fick av den bilen.

//Irriterad M5 ägare
52
134
525I 93
BMW M5 3.6-90
Tjaoo.... Tror att de är lika bra att dom löser in bilen om de är så mycke som är fel. De blir svårt att få den 100% även om de är bmw som lagar den.

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Stå på dig. Du skall få den inlöst. Inget snack om saken. Den går aldrig att få som den var innan. Stå på dig och tvärvägra om de inte vill gå med på inlösen.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Lider verkligen med dig 111. Även jag är inne på Haglunds linje, kämpa för att FB ska lösa in bilen! Du har varit utan bil tillräckligt länge? Hur länge ska du behöva vara det enligt ditt försäkringsbrev?

__
Länk
Verkligen trist historia, beklagar.
Håller med de övriga om att få FB att lösa in bilen så att du kan leta ny kärra istället. Den tråkiga sanningen är att den aldrig blir vad den varit, tyvärr.

Mvh,

/Wille
Länk
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Vågar nästan inte tänka på vad försäkringspremierna ligger på M5orna när man läser den här tråden..
Vad rör det sig om med full bonus ? =P
di
92
dimmskalle
335 Coupe-07
M5-86
E28 M5. 48000:- för helförsäkring på läns för 30 åring med 10 skadefria år bosatt på Lidingö.

Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Seriöst ?? .. för en 86:a ? omg!!
Vi snackar 1 år va ? =)
52
134
525I 93
BMW M5 3.6-90
Tjaooo... Betalar 6.400 helår för min m5 1990 på if bosatt östersund är en 35 åring.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.