AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.024

Vandaler och puckon

Sida 1 av 2
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
Nu är det tredje gången de sabbar bilen på parkeringen, första rwpade de hela bilen inte en del på bilen hade de missat, andra gånegn kastade de asfaltbitar på den så de ble div plåtskador och trasiga rutor, denna gång blev de filmade men inget åtalväcktes då åklagaren tyckte att de var större lidande för de som gjort det att kanske få någonb månaders fängelse än var det var för mig att betala skiten, överklagade men inget händ.
Nu inatt var det tredje gången, nu repade de huven =( ca 50-60cm mitt på huven.

Ska fan såva i bilen met bössan framme...

Har kvar filmen med de puckon som slog sönder bilen, den kan man ha skojj med =)

Joakim Eriksson
Lika tråkigt varje gång man hör någon som fått sin bil vandaliserad...man blir så förbannad på sånna där typer,ska kunna skjuta dom om man fick tag på dom...
Måste bara vara ren avensjuka de handlar om asså...
Fattar inte vart samhället är på väg.
Det är ALTTID så synd om brottslingarna, det ska tas så mycket hänsyn till dem men brottsoffren, nä de skiter dom alltid i. Det är ju helt sjukt!!!!!

Mvh
Patrik
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
uppenbarligen löna det sig att göra brott, då de tydligen är ,imimal risk att åka dit och gör man det så finns det inga poliser till att utreda det.

Joakim Eriksson
Sc
147
Scarface
530I M-Sport 2003
M550i 2018
ledsen för din skull :(

men jag fattar inte vad det är för skillnad på vandaler och puckon.

för mig är alla som måste förstöra för andra puckon
Har fått lida för samma kategori SKIT människor som trallar runt i samhället och inte kan skillja på mitt och ditt.

Skott pengar skulle det vara på sånna Kackerlackor......!!

Mig kostade det 2500:- skattade kulor för att få ordning på bilen igen. Omlack av motorhuv och ena framskärmen....lycklig att det inte blev nyanskillnad:-)
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
då killarna slog sönder bilen de jag filmade hade jag bara trafik försäkring =( blev en dyr smäll gick lös på 21.806kr ur egen ficka.

Bode vara skott pengar på åklagaren som inte väckte åtal pga av att det inte var en så stor summa för mig med tanke på det jobb jag har, men om de som gjort det skulle få sitta inne eller får betala allt som var arbetslösa var det ett större lidande för dem, kan bara säga att det skiter jag i om de får betala resten av sitt liv för det de gjort rätt ska vara rätt och inte som i detta fallet.
vi lever inte i nått sammhälle där man måste tycka synd om brottslingarna.

Joakim Eriksson
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
ursäkta men filmade du killarna+????

Stjärnan under huven...
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
ursäkta men filmade du killarna+????

Stjärnan under huven...
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
en gammal grann gubbe filmade det och ringde polisen, han ät nog runt 75-80år så jag förstår att han inte sprang ut, blev iaf glad att han filmat det, men åklagaren dödade min gladhet snabbt, tilloch med polisen tyckte det var konstigt att han la ner det.
Polisen hade även inne kilarna på förhör och de fick stanna över i hos polisen ett tag.

Joakim Eriksson
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
Jag tycker det låter mycket konstigt att inte åklagaren gör något åt saken, åtminstone med den motiveringen. Möjligen är det så att filmen inte duger som bevismaterial, vi har ju lite skumma lagar och regler när det gäller det där med filmade brott och vem som får filma för att det ska gälla som bevisning. Jag tycker absolut du ska överklaga det beslutet så långt du kan. Funderar på om det kanske är dags för dig att ta kontakt med media också, det ger kanske resultat?
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Annars så kan du ju plocka in det i datorn och lägga upp filmen på någon trevlig anonym sida och lägga upp länken här så kanske folk kan se vilka puckon det är som håller på.
Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
lägg ut filmen på nätet och sedan går vi och ger dem vad de förtjänar...
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Håller med...det vore GRYMT bra underhållning.... :-)
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
att montera en filmkamera kräver tillstånd, men sålänge det står någon bakom den är det ok.
Filmen kan då inte vara felet i detta fallet då de synns komma gåendes framifrån och sen slå sönder bilen, allt filmas frammifrån och man ser tydligt villka det är, filmat på ca 6-8 meter avstånd.

Har funderat på att lägga ut den men själv har jag bara digitala grejjor och den filmen ligger på hi8 och på vhs så jag kan inte få in den i burken ännu...

Har överklagat till det ända ställe man kan göra det, han sa att de var ett riktigt beslut, mer än det går inte om jag inte ska anmäla åklagaren för tjänstefel och det ger jag mig inte in på.

Joakim Eriksson
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
hmm skulle vara kul att få se vilka fuckade idioter som håller på med sådant om du kunde få upp den på nätet.
vi på bmw power borde samla ihop oss och leta upp skitet och banka skiten ur dem.
Så händer då man rör en bmw.
Då får man känna smärta.
Så vet de det till nästa gång.

det sjuka e att åklagaren la ner åtalet. helt rubbad. har ju glaskalra bevis och allt.
var inträffade vandaliseringen?
Vertical mind
Svenskt rättssystem när det är som bäst.....

// Johan

V8 Power
Tycker en kopia av filmen ska skickas in till tv4 eller liknande. Borde tas upp i ett debatt program!!!!

Mvh
Patrik
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Att inte försäkringsbolagen reagerar? Även om du nu hade trafikförsäkring när vandaliseringen inträfade så är det ju inte bara du som har bilen försäkrad... Tycker att det borde ligga i försäkringsbolagens intresse att få bort lite "orpon" från gatan.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Hade du haft bilen helförsäkrad och kostnaden hade blivit på försäkringsbolaget hade de säkert fått åklagaren att ändra åsikt. Men nu var det ju bara en vanlig människa.....

Mvh
Patrik
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
tror om den hade varit helförsäkrade så hade nog åklagaren tänkt till en gång till då försäkringsbolagen brukar vara griniga med sånt, pratade med grannen hoss morsan som jobbar på länsförsäkringar och han såg filmen och tycket att det var ett solkart fall, och att det var konstigt att de la ner det.

Han sa att i vissa fall kan försäkrings bolaget driva det vidare om jag hade haft den helfärsäkrad och det finns klara bevis för vem som gjort det och nu gjorde det ju det.

Joakim Eriksson
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.