|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har en 525 med m50 motorn utan vanos. Det läcker lite olja från den ca 10 cm långa cylindriska saken som sticker ut på höger sida av motorn nästan längst fram. Jag gissar att det är tätningarna som är dåliga (skadade). Min fråga behöver man tänka på något speciellt innan man skruvar av den och byter tätningen? Jag gissar att den har med kedjespännaren att göra, kan kedjespännaren trilla in i motorn, om man gör fel? Hälsningar Lars | |
Paap Reeder |
Hej! Vill inte skrämma upp dig men på min M 70 lyckades jag med konsstycket att kugga över kedjan 2 kugg!!! Fick vänta en vecka på o-ringen - som säkert är den som läcker även på Din bil - varvid jag tydligen under tiden gjort nått mek som inte var bra! Det KAN ??? vara så att när Du släpper kedjespännaren så "ramlar kedjeslacket nedåt" varvid den kanske kan kugga över vid vevaxeldrivningen??? även om man inte rör vevaxeln. Är osäker på detta - ngn annan som vet mer? MVH /// Paap R |
|
Hej igen, Det lät ju inte så kul... Frågan är om man ska stå ut med oljeläckaget istället... Men motorutrymmetr blir så kladdigt... Den där grejen var inte 10 cm lång snarare 5cm... Bild finns på Länk Hälsningar Lars |
|
Paap Reeder |
Hej! Som sagt kan jag inte just Din bil men det verkar se ut som om vi talar om kedjesträckaren. Vänta ,, skall kasta in resdels-CD`n............ Jag tror Du behöver: 11 31 1 722 674 skruv med pkn samt 07 11 9 963 418 en al- pkn. Sedan måste Du fråga vst om man på din motor kan lossa kedjesträckaren "utan att nått händer"?? MVH /// Paap R |
|
Hej, Tackar För hjälpen! Lars |
|
| Vet inte hur M50 ser ut men vore det inte lättast att plocka av ventilkåpan och hålla kedjan sträckt uppifrån medan man tar ut spännaren? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.