|
|
|
|---|---|
| Tänkte sätta dit ett sportfilter på min 318is undrar vilket som fungerar bäst öppet eller iläggfilter? | |
|
För att få bästa ljudet så e öppet filter bäst. men d ska slita mer på motorn har jag hört... men men... har ett öppet JR-filter på min..e helnöjd ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
Som Space-X-plorer sa om du vill ha ljud är det konisktfilter som gäller. Men köper du det så (enligt mig) MÅSTE du ha det avskärmat från motorn. Göra du inte detta så blir det bara sämre, orolig tomgång, hör bränsleförbrukning, mindre effekt osv (detta är mina erfarenheter av konisktfilter) Jag har själv ett K&N 57i Kit till min bil för det sköna ljudet men har plockat bort det pga att jag inte skaffat någon avskärmning. Kör för tillfället med ett K&N insattsfilter som fungerar utmärkt. Personligen tror jag inte du får speciellt mycket mer ljud i en fyrcylindrig motor om man väljer konisktfilter, men jag kanske har fel??? Jag hade nog valt ett insattsfilter. |
|
ant |
Tryggve: Att det inte skulle ge samma effekt på ljudet i en fyrcylindrig motor jämfört med en sexcylindrig stämmer inte. Jag har koniskt filter på min bil och det låter grymt mycket skönare med det öppna konade filtret. Dock så ska det säljas nu, jag har tröttnat på ljudet faktiskt. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.